کد خبر: ۱۴۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آغاز واکسیناسیون کرونا افراد بالای ۶۷ سال در فارس از امروز

همتی گفت: از امروز یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰، تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۶۷ سال در فارس آغاز می شود.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به توزیع جدید واکسن علیه کروناویروس از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: امروز سهمیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحویل داده شد.

این مقام مسئول افزود: از امروز یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در مراکز تزریق واکسن، به افراد بالای ۶۷ سال که پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند واکسن علیه کرونا ویروس تزریق می‌شود.

به گفته همتی، افرادی که نام آن‌ها بر اساس سامانه سیب استخراج شده، پس از دریافت پیامک نوبت دهی، می‌توانند در زمان اعلام شده برای تزریق واکسن به مرکز اعلام شده در پیامک مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بیان کرد: فعالیت مراکز تزریق واکسیناسیون خودرویی طی ۲ شیفت، صبح از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح و عصر از ساعت ۶ عصر تا۱۰ شب انجام می‌شود و در دیگر مراکز انجام واکسیناسیون، از ۶ صبح آغاز و تا پایان حضور مراجعان دارای نوبت واکسن تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهمیه واکسن به طور هفتگی از سوی وزارت بهداشت توزیع و به گروه‌های هدف اطلاع رسانی می‌شود که در صورت توزیع واکسن بیشتر، واکسن به گروه‌های سنی پایین تری تزریق می‌شود.

همتی در خصوص نحوه اطلاع رسانی برای تزریق واکسن گفت: حضور افراد در مراکز واکسیناسیون تنها بر اساس پیامک نوبت دهی بوده و از افراد دیگر گروه‌های سنی درخواست می‌شود برای پیشگیری از هرگونه اختلال و ازدحام جمعیت در محل‌های تزریق واکسن و حفظ سلامت خود و دیگران، تنها پس از دریافت پیامک در روز‌های آینده، به مراکز واکسیناسیون اعلام شده در پیامک مراجعه کنند، چرا که امکان پذیرش افراد خارج از نوبت‌های پیامک شده وجود ندارد و هر گونه مراجعه خارج از شرایط یاد شده، موجب اختلال در روند اجرای واکسیناسیون خواهد بود.

گفتنی است، مردم عزیز می توانند برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به واکسیناسیون در استان فارس، به پایگاه اینترنتی covidvaccine.sums.ac.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان