کد خبر: ۱۴۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

برداشت گیاه دارویی مرزنجوش برای اولین بار در کازرون

برداشت گیاه دارویی مرزنجوش برای نخستین بار، از6000 مترمربع اراضی کشاورزی روستای پیر مهلت بخش کنارتخته و کمارج این شهرستان آغاز شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه،  حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گیاه دارویی مرزنجوش برای نخستین بار، از6000مترمربع اراضی کشاورزی روستای پیر مهلت بخش کنارتخته و کمارج این شهرستان آغاز شد.

رشیدی با بیان اینکه این گیاه دارویی چندساله، از سال دوم به بعد طی چهار مرحله در سال برداشت می گردد و پیش بینی می شود از این سطح بیش از 2هزار 500 کیلوگرم برگ خشک در سال تولید گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: گیاه دارویی مرزنجوش ازجمله محصولات کشاورزی کم آب بر است که در مقابل شرایط جوی به‌ ویژه گرمای محیط بسیار تحمل‌پذیر است و با شرایط اقلیمی شهرستان کازرون بسیار سازگار است.

رشیدی با اشاره به اینکه معروفترین خاصیت طبی مرزنجوش، آرامبخشی آن است، افزود: درمان سرماخوردگی، تقویت بدن در برابر عفونت ها، قولنج كودكان، درد مفاصل و عضلات، درمان سردرد و... از خواص درمانی این گیاه دارویی است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: هر کیلوگرم مرزنجوش به قیمت 100هزار تومان از کشاورز خریداری می گردد که با کشت این محصول برای بیش از 15 نفر کارگر فصلی اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: فارس ، شیرازه ، کازرون
نظرات بینندگان