کد خبر: ۱۴۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از تحویل اموال مسروقه 42 میلیاردی به نماينده آموزش و پرورش تا مجروح شدن 2نفر بر اثر انفجار لوله گاز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

اموال مسروقه 42 میلیاردی تحويل نماينده آموزش و پروش شد

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند 5 نفره سارقان در شهرستان "اوز" و کشف 42 میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان خبر داد.

بیشتر بخوانید:

روحیه اُمید و نشاط در بین کادر فنی و بازیکنان فجر حاکم است

سردار "رهام‌بخش حبيبي"، بیان داشت: روز گذشته در پی وقوع يك فقره سرقت از آزمايشگاه آموزش و پرورش در شهرستان "اوز"، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي كلانتري "11 وحدت" شهرستان اوز بلافاصله وارد عمل شدند و با اقدامات هوشمندانه خود موفق شدند در كمتر از 2 ساعت هويت سارقان را شناسايي كنند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان كرد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به مخفيگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر 5 نفر سارقان را دستگير و به مقر انتظامي انتقال دهند.

سردار "حبيبي" با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به جرم خود مبني بر سرقت از آزمايشگاه اقرار كردند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان اموالي مسروقه شامل 3 دستگاه کولر گازی، 14 عدد میکروسکوپ، 6 عدد روشویی به همراه شیرآلات، 4 دستگاه الکترو موتور، یک دستگاه تلویزیون، 5 عدد صندلی آزمایشگاهی، 2 عدد الکتروسکوپ، مجموعه گیت فیزیک، جعبه الکترو مغناطیس، سانتریفیوژ، پروژکتور، اسلاید ویدیو، 3 دستگاه موتور برق آموزشی، ماکت اسکلت انسان، 2 عدد الکتریسته، آب گرمکن برقی، کیت شیمی و الکترو مغناطیس كشف شد.


این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را 42 میلیارد ریال ارزیابی کردند، عنوان داشت: برابر دستور مقام قضائي كالاي مكشوفه تحويل نماينده آموزش و پرورش شد.


وي خاطر نشان كرد: استان فارس محل ناامني براي سارقان و قاچاقچيان مي‌باشد و پليس با كساني كه بخواهند باعث ناامني در سطح جامعه شوند برابر قانون به شدت برخورد مي‌كند.

2 مجروح در انفجار لوله گاز

فرمانده انتظامی "شيراز" از انفجار لوله گاز و مجروحيت 2 نفر در این شهرستان خبر داد.


"فرج شجاعي"، در تشريح اين خبر بیان كرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110مبنی بر انفجار لوله گاز در یک پاساژ تجاري در يكي از محله‌هاي شيراز، بلافاصله ماموران کلانتری 11 به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.


وی گفت: در بررسی جزئیات حادثه توسط ماموران انتظامي و بنا به نظر كارشناسان، مشخص شد که انفجار به علت نشت گاز صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شيراز عنوان داشت: در این حادثه ضمن وارد شدن خسارت به این پاساژ ، 2 نفر به علت صدمات وارده مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.


با هوشياري پليس 77 راس گوسفند قاچاق نشد


فرمانده انتظامی "مهر" گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه کامیون موفق به کشف 77 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون ریال شدند.

 عظیم‌اله کرمی، اظهار داشت: مأموران انتظامي پاسگاه "گله دار" شهرستان "مهر" در اجراي طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي فرعي به يك دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر توقيف کردند.

وی بيان داشت: در بررسي اوليه مشخص شد كه كاميون حامل 77 راس گوسفند قاچاق مي‌باشد كه راننده قصد انتقال آن به استان‌هاي مرزي و خروج از كشور دارد.

فرمانده انتظامی "مهر"  با بيان اينكه در اين خصوص راننده و سرنشين براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: كارشناسان ارزش دام‌هاي مكشوفه را 2 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

مرگ براثر سقوط از بلندي

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از سقوط مردي 40 ساله در شيراز خبر داد كه در يك ساختمان نيمه كاره مشغول كار در ارتفاع بوده است.


 "كاووس محمدي"، بيان كرد: برابر اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر سقوط فردي از ارتقاع در شهرك "فرزانگان" شهرستان شيراز، بلافاصله ماموران براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.


وي افزود: در بررسي اوليه ماموران مطلع شدند مرد 40 ساله در ارتفاع در طبقه چهارم مشغول كار بوده كه به دليل نامعلوم به پايين سقوط و فوت كرده است.


معاون اجتماعي پليس فارس با ابراز تاسف از اين حادثه، از كارفرمايان و مالكان خواست نكات ايمني در كار را رعايت كنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشيم.

پژو حامل 100 كيلو ترياك توقيف شد

فرمانده انتظامی "لارستان" گفت: با تلاش مأموران انتظامی اين شهرستان 100 کیلو تریاک کشف و يك قاچاقچی دستگیر شد.

داود امجدي، در این خصوص اظهار داشت: مأموران انتظامي لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "بندرعباس-درزسايبان" به يك سواري پژو 405 مظنون و دستور ايست را صادر كردند.


وي ادامه داد: ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 100 كيلو ترياك كشف كنند.


فرمانده انتظامی لارستان با بيان اينكه در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پليس اين شهرستان قرار دارد.

سواري پرايد با 14 كيلو ترياك در "ارسنجان" توقيف شد

فرمانده انتظامي "ارسنجان" از دستگيري 2 قاچاقچي و کشف 14 کيلو تریاک در این شهرستان خبر داد.


"محمدعلی فرهادی، در تشريح اين خبر بيان كرد: ماموران انتظامی ارسنجان حین ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، به يک دستگاه پراید مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.


وی افزود: مأموران در بازرسي از اين خودرو 14 کیلو تریاک که به طرز بسيار ماهرانه ای در قسمت‌هاي مختلف سواري جاسازي شده بود کشف کردند.


فرمانده انتظامي شهرستان "ارسنجان" با بيان اينكه در اين خصوص 2 قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.


کشف 11 فقره سرقت سیم و کابل برق در "ممسنی"
فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" از دستگیری يك سارق حرفه‌ای و کشف 11 فقره سرقت سيم و كابل برق خبر داد.


 "محمد نیکبخت"، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در برخي از محلات اين شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی ممسني قرار گرفت.


وی افزود: ماموران پلیس پس از اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.


فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 11 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف كرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.


 كشف 50 راس گوسفند قاچاق در "پاسارگاد"

فرمانده انتظامي شهرستان "پاسارگاد" از توقيف يك دستگاه كاميون و کشف 50 رأس گوسفند قاچاق به ارزش يك ميليارد و 540 میلیون ریال خبر داد.

مصطفی توکلی، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی اين فرماندهي در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و احشام، هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور"اصفهان -شيراز" به یک دستگاه کامیون حامل دام مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.


وي با بيان اينكه در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كاميون حامل 50 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشكي است، گفت: ارزش احشام بنا بر نظر كارشناسان يك ميلیارد و 540 میلیون ريال برآورد شده است.


فرمانده انتظامی "پاسارگاد"خاطر نشان كرد: در اين رابطه یک نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.


كشف خودرو سرقتی با هوشیاری پلیس داراب


فرمانده انتظامي "داراب" از كشف يك دستگاه خودرو مسروقه در اين شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد"، اظهار داشت: ماموران كلانتري 11 داراب حين گشت زني در سطح شهر به يک دستگاه وانت مزدا كه در حاشیه خيابان پارک شده بود مشكوك شدند.

وي افزود: پس از بررسي خودرو و استعلام به عمل آمده مشخص شد خودرو مورد نظر از شهرستان فسا مورد سرقت واقع شده است.

فرمانده انتظامي "داراب" با بيان اينكه خودرو به پارکينگ منتقل و اقدامات اوليه براي تحويل آن به مالباخته انجام شده است، گفت: تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان