کد خبر: ۱۴۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

مشارکت ٣٠ ميليارد ریالی شهرداری شیراز در ساخت فیلم سینمایی ٢٨٨٨

یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تصویب موارد مطرح شده برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که عصر امروز یکشنبه 20 تیرماه برگزار شد، با مشارکت ٣٠ میلیارد ریالی شهرداری در ساخت فیلم سینمایی ٢٨٨٨ موافقت شد.


در این جلسه نامه فرمانداری شیراز در خصوص ايراد وارده به مصوبه سرمايه گذاري ٣٠ ميليارد ريالی جهت ساخت فيلم سينمايي ٢٨٨٨ به كارگرداني و تهيه كنندگي «كيوان علي محمدي» بررسی شد که پس از اصلاح، به تصویب رسید.


ساخت آثار فاخر هنری از جمله اهم وظايف و مأموريت‌هاي سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است و بر این اساس شهرداري موظف شده است تضمين‌هاي لازم در خصوص 50 درصد سود حاصل از فروش، اكران و شركت در جشنواره‌هاي مختلف را از كارگردان و تهيه كننده فيلم اخذ کند.


دیگر دستور کار این جلسه بررسی لایحه شهرداری شیراز، درباره اصلاحیه بودجه سال 1400 شهرداری شیراز که با کسب آراء لازم به تصویب رسید.

بر این اساس اصلاح بودجه سال 1400 شهرداري شيراز در بخش درآمد به مبلغ 61 هزار و 600 میلیارد ريال و در بخش هزينه ها نيز به همين ميزان شامل اعتبارات اقتصادي برابر با 21 هزار و 155 میلیارد ريال، اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي به مبلغ 30 هزار و 544 ملیارد و 600 میلیون ریال، اعتبارات تملك دارايي هاي مالي به مبلغ 9 هزار و 890 میلیارد و 400 میلیون ريال به شرح يك جلد دفترچه و جداول تكاليف بودجه ممهور به مهر شورا به تصويب شوراي اسلامي شهر شيراز رسيد.


همچنین نامه فرمانداری در خصوص ايراد وارده به مصوبه اخذ مجوز واگذاري سرقفلي غرفه‌هاي آتي الاحداث طرح توسعه ميدان اول ميوه و تره بار بر اساس قيمت پايه هيأت كارشناسان رسمي دادگستري بررسی و به تصویب رسید؛ بر این اساس به شهرداري شيراز اجازه داده شد نسبت به واگذاري سرقفلي غرفه‌هاي طرح توسعه ميدان اول ميوه و تره بار که حداکثر ظرف مدت 18 ماه احداث خواهد شد، از طريق انتشار آگهي مزايده عمومي اقدام کند.


دیگر دستور این جلسه، بررسی طرح یک فوریتی جمعی از اعضا، درباره اعطای پاداش به قهرمانان ورزشی راه یافته به المپیک و پارالمپیک بود که پس از موافقت همه اعضا و تصویب به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال به هریک از قهرمانان ورزشی راه یافته به المپیک و پارالمپیک توکیو به اسامی «محمد علی گرایی»، «محمد رضا گرایی»، «محمد حسن زاده»، «علی اصغر جوانمردی«، «مجتبی کمالی»، «محسن عزیز نژاد»، «مهدی اولاد»، «نعیما خواجوی»، «سمیرا ارم» و «ساره جوانمردی» از محل ردیف اعتباری اقدام کند.


طرح جمعی از اعضای شورا، درباره «قدرالسهم شهرداري ناشي از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظي باغات قصردشت» دیگر موضوع این جلسه بود که مقرر شد بار دیگر جهت در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.


نامه شهرداری شیراز، درباره مساعدت به مركز مهر والدين نیز پس از بررسی اعضای شورای شهر به تصویب رسید و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد یک میلیارد و 700 میلیون ریال از محل بودجه سال 1400 به این مجموعه مساعدت کند.


لایحه «طرح ساماندهی و پالایش عملکردهای محور تیموری» نیز پس از طرح در جلسه، با هدف جایگزینی مشاغل بنکداری با فعالیت‌های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی و هم‌خوان با بافت تاریخی به پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و شهرداری مکلف شد جهت تصویب نهایی نسبت به ارسال طرح به مراجع ذیربط قانونی اقدام کند.


همچنین در این جلسه نامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی واملاک شورا، درباره انتخاب حسابرس جهت عملكرد مالي سال 1400 شورای اسلامي شهر و شهرداري شيراز بررسی و مقرر شد حسابرسی شورای اسلامي شهر و شهرداري شيراز، با افزایش 24/5 درصد نسبت به قرارداد حسابرسی سال 1399 و با اعمال درصد یاد شده به مبلغ هفت میلیارد ریال به مؤسسه حسابرسی آرین حساب شیراز واگذار شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان