کد خبر: ۱۴۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۱ تير ۱۴۰۰
در استان فارس:

آموزش امداد و کمک‌های اولیه به بیش از ۲۷ هزار تن از کارکنان وظیفه داده شد

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس از بهره‌مندی بیش از ۲۷ هزار تن از کارکان وظیفه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی این استان از آموزش امداد و کمک‌های اولیه خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، طیب طاهرزاده، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس اظهار کرد: قرار گرفتن ایران بر روی کمربند زلزله و وقوع حوادث طبیعی، ضرورت آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه در جامعه را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه مسئله پیشگیری یکی از راهبرد‌های بسیار مهم به شمار می‌رود، بیان کرد: زمانی که افراد اطلاعات مورد نیاز و نحوه برخورد در بروز حوادث را داشته باشند، به طور حتم در کاهش آسیب‌ها موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بگفته طاهرزاده، هلال احمر در تلاش برای گسترش آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات است تا همه اقشار مختلف جامعه از آن بهره‌مند شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان فارس تاکید کرد: ارائه این آموزش و بهره‌مندی افراد در مناطق شهری و روستایی در موجب حفظ سلامت افراد می‌شود. رائه آموزش کمک‌های اولیه کارکنان وظیفه به منظور افزایش بهره وری از آنان و ارتقاء سطح مهارت و دانش آنان در زمینه کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات و استفاده از مدیریت هدفمند از ظرفیت نیرو‌های مسلح به عنوان دستگاه پاسخگو در حوادث در کمک به تحقق شعار جامعه اماده در برابر مخاطرات و تاب آور است.

طاهرزاده استعداد نیروهای آموزش دیده را برشمرد و گفت: در یک سال اخیر ۲۷ هزار و ۵۰۰ نیروی وظیفه در مرکز آموزشی شهید قنبر ترابی (نزاجا) کازرون، مرکز آموزشی شهید دستغیب نیروی انتظامی جهرم، مرکز آموزشی حضرت، ولی عصر (عج) نیروی زمینی سپاه آباده و پادگان احمدبن موسی-شیراز از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر استان فارس بهره‌مند شده اند.

این مقام مسول اشاره کرد: برای تمامی فراگیران و شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون امداد و کمک‌های اولیه شده اند گواهی نامه معتبر صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان