کد خبر: ۱۴۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۱ تير ۱۴۰۰
یادداشت:

داستان آمبولانسی که سایه می خواهد؟ / تهدید سلامت مردم ۱۱ روستای دهستان خیر استهبان در نبود یک سایه بان!

شاهسون نوشت: دهستان خیر شهرستان استهبان سالهای سال است با مشکل بهداشت و درمان رو برو است. البته در چند سال اخیر برخی از این مشکلات و زیرساخت ها برطرف شده اما هنوز با یک چالش اصلی آن هم نداشتن پایگاه اورژانس روبرو است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی شاهسون خبرنگار و فعال عرصه رسانه ای در یادداشتی نوشت: دهستان خیر شهرستان استهبان به عنوان یکی از دهستان های پرجمعیت این شهرستان دارای ۱۱ روستا می باشد. 

این دهستان سالهای سال است با مشکل بهداشت و درمان رو برو است. البته در چند سال اخیر برخی از این مشکلات و زیرساخت ها برطرف شده اما هنوز با یک چالش اصلی آن هم نداشتن  پایگاه اورژانس روبرو  است.

کلنگ ساخت این پایگاه اورژانس چند سالی می شود که در زمان مسئولیت دکتر بهادر به عنوان رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان فارس به زمین زده شد، اما  متاسفانه هنوز این پروژه کوچک عمرانی پیشرفت چندانی ندارد.

با تلاش های صورت گرفته، یک آمبولانس نو به این دهستان اختصاص یافت اما آن قدر شاهد بی تدبیری مسئولان متولی هستیم که بخاطر نداشتن یک سایه بان هنوز این آمبولانس در منطقه خیر مستقر نشده است. 
مگر راه اندازی یک سایه بان یا پیش بینی یک مکان برای پارکینگ برای یک دستگاه آمبولانس با قیمت چند صد میلیونی چقدر هزینه نیاز دارد؟ اینکه سایه بان نیست و آمبولانس نیز مستقر نشده هیچ توجیهی ندارد.

 یعنی سلامت مردم این قدر بی ارزش شده است که مسئولان بهداشت و درمان باید بگویند چون سایه بان ندارد، نمی شود آمبولانس را مستقر کرد؟

آقایان مسئول در استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی چرا علی رغم پیگیری های متعدد صورت گرفته توسط مسئولان محترم شهرستان استهبان از جمله نماینده مجلس، فرماندار و رییس شبکه بهداشت در چند سال گذشته هنوز اقدام اساسی و عاجل برای رفع مشکل اورژانس دهستان خیر صورت نگرفته است. با یک جستجو در اینترنت به راحتی می توان به آرشیو گزارش این جلسه ها دست یافت.

 آقایان مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، آیا می دانید عدم استقرار اورژانس و نیروی اورژانس دائم به تهدید جدی برای سلامت مردم دهستان خیر تبدیل شده است و بارها نبود اورژانس و تاخیر در رسیدن آن باعث مرگ اهالی منطقه  شده است؟

 این را هم باید عرض کنیم پایگاه اورژانس شیفتی و نبود آمبولانس در دهستان خیر، مدتی پیش جان یک هموطن را در این جاده گرفت.

 در حوادث مختلف نیز متاسفانه سالانه، جان تعداد زیادی از هموطنان و مردم دهستان خیر بخاطر تاخیر حضور اورژانس در سر صحنه گرفته می شود؟

جاده های دهستان خیر  به عنوان جاده های مواصلاتی  شیراز به استان هایی از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان از جاده های پرخطر و پرحادثه هستند که متاسفانه سالانه مرگ و میر بجای می گذارد.

مطالبه جدی امروز مردم زحمتکش دهستان خیر استقرار اورژانس نو در منطقه، تکمیل ساختمان پایگاه اورژانس و همچنین شبانه روزی شدن فعالیت اورژانس در دهستان خیر است.

امیدواریم گوش شنوایی باشد و با دلسوزی تمام اجازه ندهند نبود یک سایه بان بهانه مسئولان شده و ماشین اورژانس بجای استقرار در دهستان خیر در شهر استهبان با فاصله ۳۵ کیلومتری مستقر شود و سلامت مردم را نیز بیش از این به خطر بیاندازند.

از مجمع خیرین سلامت استان فارس و نیک اندیشان این عرصه نیز انتظار همراهی است. همه چیز را به کرونا گره نزنید.. اینجا نیز کرونای تصادفات و مرگ است و نیاز به همراهی در رفع مشکلات موجود را می طلبد.


نظرات بینندگان