کد خبر: ۱۴۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۰
توسعه گازرسانی؛

گام بلند شرکت گاز فارس در مسیر حمایت از تولید

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: با گازرسانی به ۱۵۰ روستای استان در سال ۱۳۹۹، تعداد دو هزار و ۲۰۷ روستای استان فارس تاکنون به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی استان به ۹۲.۳ درصد رسیده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، غلامعباس حسینی مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید باهنر ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، اظهار کرد: با گازرسانی به ۴ شهر فدامی، دوبرجی، بیرم و عمادشهر، در حال حاضر  ۱۰۷ شهر استان فارس با ضریب نفوذ ۹۹.۲ درصد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که پیش‌بینی می‌شود با گازرسانی به ۴ شهر دیگر امسال این ضریب به ۹۹.۹ درصد افزایش یابد.
این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات گازرسانی به همه روستا‌های مشمول در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته که پیش بینی می‌شود با اتمام گازرسانی به ۱۳۰ روستای دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد روستا‌های برخوردار از گاز طبیعی به دو هزار و ۳۳۹ روستا افزایش یابد و میزان خانوار روستایی تحت پوشش به ۹۵ درصد برسد.

به گفته حسینی، در سال ۱۳۹۹ با افزوده شدن حدود ۷۰ هزار مشترک جدید، تعداد کل مشترکین گاز به یک میلیون و ۵۸۳ هزار مشترک رسیده است.

وی با بیان این که پایداری مداوم عرضه انرژی، زمینه مناسب برای فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی برای تحقق شعار سال را فراهم کرده است، اظهار کرد: پارسال با تأمین گاز ۵۷۰ صنعت، تعداد صنایع گازرسانی شده در سطح استان به ۵ هزار و ۲۲۸صنعت افزایش یافت.

حسینی با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحد‌های تولیدی اشتغال‌زا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت گاز استان فارس است، افزود: با ادامه روند گازرسانی به صنایع، تعداد صنایع تحت پوشش استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵ هزار و۸۲۶ صنعت خواهد رسید.

به گفته او، در سال ۱۴۰۰ اجرای هزار و ۳۳۵ کیلومتر شبکه به منظور تداوم گازرسانی به شهرها، روستا‌ها و صنایع استان، نصب ۳۰ هزار انشعاب جدید، اشتراک پذیری ۶۸ هزار مشترک جدید گاز، ظرفیت سازی برای صنایع استان به میزان ۲۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت و اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ مشکان و ... در برنامه شرکت گاز استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان