کد خبر: ۱۴۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۰
استاندارفارس در بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی:

فارس رشد خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان داشته است

استاندارفارس گفت: از سال ۹۲ تاکنون این استان رشد بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان داشته است به گونه ای که بیش از یک هزار و ۱۰۰ شرکت نوآوری داریم که بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و بقیه فناور هستند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت اله رحیمی در بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پارک ها و مراکز نوآوری استان فارس با بیان این که شیراز قطب علمی جنوب کشور محسوب می شود، اظهار کرد: هم اکنون جایگاه بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان در سطح کشور داریم و از صندوق صنایع پیشرو، منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از منابع استانداری به این شرکت ها کمک های صورت می گیرد.

نماینده عالی دولت با اشاره به بازدید ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از و پارک نوآوری دانشگاه صنعتی افزود: در این پارک شرکت های فناور مستقر هستند و تصمیماتی برای توسعه بیشتر این پارک و حمایت از شرکت های نوآور و تشکیل زیست بومی که اساتید و دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند اتخاذ شد.

وی ادامه داد: بازدیدی از کارخانه نوآوری استان فارس داشتیم که بزرگترین کارخانه نوآوری در سطح کشور است و 60 شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند این شرکت ها در زمینه شیمیایی، نفت، برق، الکترونیک و آی تی فعالیت می کنند.

استاندارفارس گفت: با توجه به وضعیت کرونایی انتظارات ما در زمینه استقرار شرکت های فناوری و تیم های دانش بنیان در کارخانه نوآوری هنوز به صورت مطلوب محقق نشده است ولی در این مسیر قدم بر می دارند.

رحیمی اظهار کرد: بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم که در زمینه تجهیزات، روش های نوین و داروها فعالیت می کنند و در ادامه از دره فناوری دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری استان بازدید خواهیم کرد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مساعدت لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام/س
 


نظرات بینندگان