کد خبر: ۱۴۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

رونمایی از ۱۹ محصول دانش بنیان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ۱۹ محصول جدید دانش بنیان در حوزه سلامت، رونمایی شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به شیراز و بازدید از مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: خوشحالم از اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سمت دانش بنیان شدن در حرکت است و تلاش در این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی با مهم برشمردن بهره مندی از دانش مهندسان پزشکی در این حوزه افزود: ایجاد و پیشبرد پروژه‌های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اساتید و متخصصان مهندسی پزشکی بسیار مهم است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: اینکه مهندسان الکترونیک، ICT، حوزه‌های مهندسی و مکانیک بتوانند در عرصه‌های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند اتفاق بزرگی است و امیدوارم این مسیر و اقدامات تداوم موفقی داشته باشد.

بهره مندی از توان جامعه علمی فارس در ایجاد و توسعه شرکت‌های نوآور و زیست بومی
عنایت اله رحیمی استاندار فارس نیز در این آیین با اشاره به برنامه سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه را یکی از برنامه‌های سفر این مقام مسوول به شیراز عنوان کرد و گفت: در این بازدید‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی، روش‌های نوین درمانی، دارو‌ها و موارد مرتبط با حوزه سلامت فعالیت‌های جدیدی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و مورد حمایت واقع خواهد شد.

وی بازدید از دانشگاه صنعتی و پارک نوآوری و شرکت‌های نوآور و دانش بنیان این دانشگاه را از دیگر دستاورد‌های این سفر و تصمیم گیری در زمینه ایجاد و توسعه شرکت‌های نوآور و زیست بومی برای بهره مندی از توان علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی، عنوان کرد.

رحیمی اضافه کرد: همچنین از کارخانه نوآوری استان فارس به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری کشور بازدید شد که حدود ۶۰ شرکت دانش بنیان در این کارخانه فعالیت دارند و اقدامات خوبی در زمینه‌های IT، اینترنت و مجموعه‌های شیمایی، نفت، برق و الکترونیک و مباحث جدید دیجیتال و الکترونیک در حال انجام است.

استاندار فارس، از بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه شیراز و پارک و علم و فناوری استان فارس در ادامه این برنامه ها، خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون، استان فارس رشد بسیار خوبی در زمینه علم و فناوری داشته است؛ به نحوی که هم اکنون از مجموع بیش از هزار و صد شرکت فعال در این زمینه، بیش از ۲۰۰ شرکت از آن‌ها مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌ها فناور هستند؛ با توجه به اینکه شیراز قطب علمی جنوب کشور محسوب می‌شود جایگاه بسیار خوبی را در زمینه توسعه علم و فناوری در کشور داریم.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ارایه کمک‌های صندوق صنایع پیشرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منابع استانی به بخش‌های علمی و فناوری در استان خبر داد.

در این برنامه ۱۹ محصول شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان