کد خبر: ۱۴۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

افزوده شدن ۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی صدرا

شهردار صدرا گفت: با همکاری شهرداری شیراز و دانشگاه علوم پزشکی استان فارس ۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و بزودی به ناوگان حمل و نقل شهر صدرا افزوده خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بهزاد پرنیان شهردار صدرا در پاسخ به خواسته‌های شهروندان صدرا در خصوص مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر، گفت: در سال‌های گذشته ناوگان حمل و نقل عمومی شهر صدرا شایسته مردم صدرا  نبود،  در همین راستا در سال ۹۸ تعداد ۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی‌بوس به سیستم حمل و نقل اضافه کردیم، اما این تعداد پاسخگوی نیاز شهروندان و حجم بالای تقاضای استفاده ازاتوبوس نبود.

وی افزود: اواخر سال ۹۹ به مردم قول دادیم که هم ناوگان تاکسیرانی را فعال و هم تعداد اتوبوس‌ها را افزایش دهیم که خوشبختانه در انتهای سال ۹۹ با حمایت‌های استاندار فارس تعداد ۴ دستگاه اتوبوس به ارزش ۱۶ میلیارد تومان خریداری شد، همچنین مجوز خرید یکصد دستگاه تاکسی نیز اخذ شد، که تعداد ۳۰ دستگاه تاکسی مراحل پایانی واگذاری را طی می‌کند و در روز‌های گذشته تعدادی از آن‌ها به شهر صدرا رسیده است که پس از صدور پروانه فعالیت و تصویب نرخنامه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

پرنیان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ دستگاه اتوبوس در حال خدمت به شهروندان است، اظهار داشت: مشکلی که وجود دارد این است که اگر تعدادی از این اتوبوس‌ها نیاز به تعمیرات و سرویس داشته باشند نمی‌توانیم اتوبوس پشتیبان جایگزین آن‌ها کنیم و این موضوع  باعث می‌شود شاهد شلوغی و ازدحام مسافر در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها باشیم.

به گفته این مقام مسئول، با همکاری شهرداری شیراز و دانشگاه علوم پزشکی استان فارس تعداد ۵ دستگاه خریداری شد که خوشبختان شهردار  شیراز با این موضوع موافقت کرده و دستورات لازم را برای واگذاری اتوبوس‌ها صادر کرده است که طی روز‌های آینده این اتوبوس‌ها نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی صدرا افزوده خواهند شد.

شهردار صدرا تصریح کرد: ساعات کاری رانندگان اتوبوس‌های شهر صدرا یکی دیگر از مشکلات سیستم حمل و نقل این شهر است که باعث می‌شود رانندگان ساعات زیادی بر روی یک اتوبوس فعالیت داشته باشند، از همین رو به دنبال اخذ مجوز‌های لازم از استانداری هستیم تا بتوانیم تعداد رانندگان اتوبوس را افزایش دهیم که رفع این مشکل باعث می‌شود کیفیت خدمات دهی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر صدرا افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان