کد خبر: ۱۴۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۰
در شهر شیراز؛

یادمان مرحوم آیت الله حدائق رونمایی شد

یادمان مجاهدت های علمی و عملی مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدرضا حدائق در شیراز رونمایی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله علیرضا حدائق مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز در حاشیه مراسم رونمایی از یادمان مرحوم آیت الله حدائق با اشاره به اینکه قطعا باید آیندگان نسبت به گذشتگان آشنایی و آگاهی بهتری داشته باشند، اظهار کرد: باید الگو های ما در مسیر زندگی بزرگان باشند.

وی در ادامه با تصریح اینکه مجموعه این یادمان بخشی از فعالیت ها، خدمات و زندگی نامه مرحوم آیت الله حدائق است، اضافه کرد: کتابی در خصوص زندگی نامه آیت الله حدائق نیز یک کتاب 800 صفحه ای در حال کتابت است.

بیشتر بخوانید:

مسئول مدرسه علمیه منصوریه عنوان کرد: شناسنامه و افتخار یک شهر بزرگان علمی هستند که عمری را به خدمت و تلاش در همه عرصه گذرانده اند، مردم نباید این بزرگان را فراموش کنند.

وی در اشاره به وصیت نامه این عارف بزرگ خاطرنشان کرد: در بخشی از وصیت نامه مرحوم آیت الله حدائق وجود دارد که فرموده اند یاد ندارم از قبل تکلیف نمازی از من قضا شده باشد اما باز برای من 15 سال نماز استیجار کنید، از خود ایشان بارها شنیده ام از هفت سالگی نماز شب من قضا نشده است، بنابراین باید فرزندان خود را اینگونه تربیت کنیم نه اینکه فرزندان ما از نماز بیگانه باشند.

آیت الله حدائق در توضیح بخش دیگری از وصیت نامه مرحوم آیت الله حدائق که روایتی از امیرالمومنین(ع) ذکر شده افزود: کسی که میان خود و خدای خود را اصلاح کند خداوند نیز میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد و کسی که آخرت خود را اصلاح کند خداوند دنیای او را اصلاح خواهد کرد.

آیت الله علیرضا حدائق اضافه کرد: شهادت می دهم در جایگاه شاگردی از مصادیق عمل به روایت امیرالمومین(ع) مرحوم آیت الله حدائق بودند ایشان به دلیل اینکه دغدغه آخرت را داشت خداوند دنیای ایشان را اصلاح کرده بود، امیدواریم شبیه این نمایشگاه ها برای دیگر علما که به رحمت ایزدی می پیوندند رقم بخورد تا نسل های آینده فراموش نکنند که مفاخر شهر خود هستند.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان