کد خبر: ۱۴۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی خصوصی در شیراز

با حضور استاندار فارس، کلنگ شهرک صنعتی خصوصی شیراز واقع در منطقه ویژه اقتصادی به زمین زده شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، نادر طیبی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در آیین کلنگ‌زنی شهرک صنعتی خصوصی شیراز گفت: ساخت شهرک صنعتی خصوصی در ۳۳۱ هکتار از اراضی مجاور منطقه ویژه اقتصادی شیراز و با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و صادرات فارس امروز با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد.
وی در این خصوص اضافه کرد: تعداد شرکت‌هایی که در آینده در این مکان مستقر می‌شوند ۴۲۰ واحد صنعتی تدارک دیده شده است و ظرفیت اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر و ظرفیت اشتغال غیر مستقیم حدود ۷ هزار نفر را در بردارد. حوزه فعالیت این شهرک صنعتی خصوصی جهت استقلال طرح‌های صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی و ... همچنین استقرار واحد‌های خدماتی توزیع و انبارداری نیز پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید سرمایه گذار تنبیه یا متحمل هزینه‌های اضافی شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا در همه چهار طرف شیراز امکان مانور برای سرمایه گذاران فراهم شود.

به گفته جعفر قادری، یکی از معضلات و مشکلاتی که در شیراز داریم، موضوع دسترسی به زمین است. سرمایه گذاران زیادی مراجعه می‌کنند، اما متاسفانه نتوانستیم زمین تامین کنیم و سرمایه خود را به جای دیگری منتقل کردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت این شهرک صنعتی خصوصی، قدرت مانوری را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند، عنوان کرد: با راه‌اندازی این شهرک، زمین‌های اطراف شیراز در بهترین کاربری خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قادری با بیان اینکه تلاش ما این است که تسهیلاتی که برای شهرک‌های صنعتی دولتی وجود دارد در شهرک صنعتی خصوص هم اعمال هم شود، تاکید کرد: باید واحد‌های صنعتی در همه شهرستان‌های فارس توزیع شود تا مناطق محروم بتوانند از حضور واحد‌های صنعتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد:، اما این مهم نباید شرایط به گونه‌ای پیش برود که در رقابت با استان‌ها، صنعتگر متقاضی، واحد خود را به دیگر استان‌ها منتقل کنند و قدرت مانور را برای سرمایه گذاران پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان