کد خبر: ۱۴۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۲۵ تير ۱۴۰۰

آماده باش اورژانس فارس برای مقابله با هشدار سطح نارنجی بارندگی

رئیس اورژانس استان فارس پیرو هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، از آمادگی اورژانس ۱۱۵ برای مقابله با حوادث ناشی از وقوع بارندگی و سیلاب خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس با اشاره به آماده‌باش اورژانس ۱۱۵ برای مقابله با هرگونه حادثه ناشی از وقوع بارندگی و جاری شدن سیلاب طی روز‌های آینده در استان، گفت: اورژانس ۱۱۵ فارس با ۲۱۰ پایگاه زمینی، ۵ واحد عملیاتی اورژانس هوایی فعال و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.

وی در ادامه از آماده‌باش نیرو‌های تخصصی فوریت‌های پزشکی در سطح استان برای امدادرسانی خبر داد و افزود: به تمام مراکز پیام و اورژانس نیز تاکید شده که در حال آماده باش کامل باشند.

مرادیان از دپوی تجهیزات، دارو و سوخت برای قطع احتمالی راه و برق خبر داد و گفت: تمامی پیش بینی‌های لازم جهت کنترل ورود آب به‌خصوص برای بیمارستان‌هایی که در مسیل هستند، شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های فارس بیان کرد: بیش از ۴۰ دستگاه آمبولانس اورژانس در مناطق جنوب، جنوب شرقی استان به ویژه شهرستان‌های لار، لامرد اورز، خنج، داراب، زرین دشت، جهرم، قیروکارزین و فیروزآباد که در خطر سیلابی شدن قرار دارند، پیش بینی و برای پوشش حوادث احتمالی آماده خدمات‌رسانی هستند.

مرادیان در پایان به هموطنان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جد خودداری کنند.

یادآور می‌شود هواشناسی استان فارس طی اطلاعیه‌ای درباره وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، اصابت صاعقه و تگرگ در مناطق جنوبی استان هشدار داده است.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان