کد خبر: ۱۴۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

با فوت ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کروناویروس، شمار جانباختگان در فارس به ۴۹۳۴ نفر رسید!

مدیر روابط عمومی دانشگاه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۰، اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سیدروح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و چهارده هزار و ۵۷۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۹۲ هزار و ۷۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:
وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۹ هزار و ۶۱۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۱۲ هزار و ۸۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

 حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۶۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۷۸ هزار و ۶۳۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با تاکید بر اینکه برای پشت سر گذاشتن تابستانی بدون تلفات ناشی از کووید۱۹، باید بیماری را جدی تر گرفته و در هوای گرم نیز از انجام اصول بهداشتی دست بر نداریم، از مردم خواست تا برای انجام کارهای غیرضروری خود، ساعات خلوت و به دور از شلوغی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان