کد خبر: ۱۴۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

جزئیات بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف ۶۰ میلیارد ریال اعلام شد

مدیر کل امور مالیاتی فارس جزئیات بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف ۶۰ میلیارد ریال را اعلام کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ناصر هاشمی مدیر کل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به شرایط ویژه بخشودگی جرائم مالیاتی در سال ۱۴۰۰، گفت: بخشودگی جرائم در هر منبع بر حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۶۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان این که استفاده از این فرصت شرایط خاصی دارد، اظهار داشت: چنانچه مؤدیان مالیاتی پرداخت مانده بدهی قطعی خود براساس برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۹ را تا یک ماه پس از ابلاغ پرداخت کنند از بخشودگی ۷۰ درصد‌ی جرایم برخوردار خواهند شد.

هاشمی بیان کرد: پرداخت نکردن تا موعد مذکور باعث می‌شود مؤدیان، به ازای هر ماه تأخیر در پرداخت مانده بدهی، مشمول ۲ درصد کسر از میزان بخشودگی شوند.

به گفته این مقام مسئول، همچنین در خصوص مؤدیانی که براساس برگ قطعی ابلاغ شده از اول تیر ماه ۱۳۹۹ به بعد مانده بدهی قطعی خود را ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ پرداخت کنند از صد در صد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد، اما چنان چه پرداخت پس از یک ماه از تاریخ ابلاغ باشد به ازای هر ماه، دو درصد از بخشودگی آن‌ها کسر می‌ شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در خصوص بخشودگی جرائم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم نیز گفت: جرائم این موضوع مربوط به سال‌های ۹۱ تا ۹۴ در صورت پرداخت بدهی قطعی عملکرد سال مربوطه مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی خواهد شد.

هاشمی افزود: همچنین پرداخت بدهی قطعی عملکرد و ارسال فهرست معاملات مربوط به سال‌های ۹۵ تا ۹۹ نیز مشمول بخشود گی صد در صد‌ی می‌شود.

وی در خصوص چگونگی بهره مند‌ی از این بخشودگی‌ها گفت: مؤدیان متقاضی استفاده از شرایط بخشودگی جرائم، لازم است درخواست بخشودگی جرائم را به اداره امور مالیاتی ذی ربط تسلیم کنند.

هاشمی اظهار کرد: البته مهلت پرداخت آن بخشی از جرائم که با بخشودگی آن موافقت نشده نیز حداکثر تا یک ماه پس از مهلت‌های مذکور خواهد بود لذا اعمال بخشودگی جرائم برای هر یک از دوره‌ها یا سال‌های مالیاتی در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن دوره یا آن سال مالیاتی امکان پذیر است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تیر ماه، موعد ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری است، گفت: ارائه اظهارنامه شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات مالیاتی است.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس قانون، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیر ماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR ارائه و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

وی با بیان این که شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی، نرخ صفر و معافیت برای مؤدیان مالیاتی، ارائه اظهار نامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، افزود: تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، موجب تعلق جریمه برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری خواهد شد که این جریمه غیر قابل بخشودگی است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان