کد خبر: ۱۴۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
رئیس شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس مطرح کرد:

آغاز عملیات لوله گذاری و طرح آب رسانی خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس/ تامین آب مهمترین زیر ساخت جهت توسعه صنعتی است

فاز نخست عملیات لوله گذاری و اجرای تاسیسات آب شیرین کن، طرح آب رسانی خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس آغاز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، امروز ۲۶ تیرماه عملیات لوله گذاری و اجرای تاسیسات آب شیرین کن، طرح آب رسانی خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس آغاز شد.

سید محمدرضا رضازاده رئیس شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس در این مراسم با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ شرکتی به نام فرا آب رسان سرزمین جهت انتقال آب از خلیج فارس تأسیس شد، گفت: پس از مطالعات لازم و دقیق در سال ۱۳۹۷ کلنگ عملیات اجرایی طرح زده شد و تا سال ۱۳۹۸ فعالیت های اجرایی ادامه پیدا کرد.

رضازاده با اشاره به اینکه فارس تولیدات کشاورزی کشور را تامین کرده به همین دلیل سهم استان در صنعت و توسعه ناشی از آن درخور نبوده، تصریح کرد: توسعه صنعتی زیرساختهایی را لازم دارد که یکی از مهمترین آن تامین آب است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با توجه به شرایط خشکسالی های پیاپی و نیاز به تامین آب در حوزه های مختلف و همچنین حجم سرمایه گذاری انجام شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: طول این خط انتقال ۷۶ کیلومتر و قطر خط لوله ۱۰۰۰ میلیمتر است.

رضازاده ادامه داد: در این پروژه حجم کل خاکبرداری 7.5میلیون متر مکعب بوده که در حال حاضر ۲.۲ میلیون متر مکعب انجام شده است.


آغاز عملیات لوله گذاری و طرح آب رسانی خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس/ تامین آب مهمترین زیر ساخت جهت توسعه صنعتی است

رئیس شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس اظهار کرد: مدت زمان اجرای این پروژه 2سال و میزان سرمایه‌گذاری در آن ۱۷ هزار میلیارد ریال است که در فاز نخست ۲۰ میلیون متر مکعب آب به شهرستان لامرد و مهر انتقال داده می‌شود و در فاز بعد بر اساس مراحل قانونی امکان انتقال تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب از دریا برای استان وجود دارد که در آینده انجام خواهد شد.

رضازاده افزود: تعداد ایستگاه های احداثی در مسیر 5ایستگاه است و 7مخزن تعادلی نیز در این طرح وجود دارد،همچنین در زمان احداث این پروژه برای ۳۰۰ نفر و در زمان بهره برداری برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/س/ح

نظرات بینندگان