کد خبر: ۱۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بدون ایجاد زیرساخت نمی توان انتظار توسعه داشت/ انتقال آب پس از لامرد و مهر به مرکز استان فارس

جعفری گفت: بدون ایجاد زیرساخت نمی توان انتظار توسعه را داشت و با انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، سرعت توسعه افزایش یافته، سرمایه‌گذار راحت‌تر جذب شده و تولید رونق بیشتری خواهد گرفت.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، وجیه‌اله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۲۶ تیرماه در آیین آغاز عملیات لوله‌گذاری طرح آبرسانی خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس و احداث آب شیرین کن گفت: بدون ایجاد زیرساخت نمی توان انتظار توسعه را داشت و با انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، سرعت توسعه افزایش یافته، سرمایه‌گذار راحت‌تر جذب شده و تولید رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم توسعه، انتقال آب و تامین آب شیرین می‌باشد، به میزان آب مصرفی کشور اشاره کرد و افزود: ۸۳ میلیارد مترمکعب میزان مصرف آب کشور است که از این میزان هشت میلیارد مترمکعب برای شرب و ۲.۸ مترمکعب در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه میزان آب مصرفی در حوزه معادن ۴۵۰ میلیون مترمکعب می‌باشد، تصریح کرد: تلاش داریم به بخش‌های دیگر جزء معدن نیز کمک کرده تا آثار بیشتری از اشتغال و تامین زیرساخت را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان ایمیدرو درخصوص میزان آب شیرین کن‌های دنیا و منطقه گفت: در دنیا روزانه ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب دریا شیرین می‌شود که در منطقه خلیج فارس این عدد روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب با پیشتازی عربستان است.

آب مقدمه و سنگ زیربنایی آبادانی و توسعه است
عنایت اله رحیمی استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل شورای راهبردی انتقال آب به استان فارس گفت: سرمایه های انسانی استان را باید پاسداشت و تشکیل شورای راهبردی انتقال آب حرکت بسیار خوبی بود که توانستیم از پتانسیل های استان فارغ از دیدگاه سیاسی بهره بگیریم و این شوراها در سایر بخش‌ها نیز تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه آب مقدمه و سنگ زیربنایی آبادانی و توسعه است، عنوان کرد: امروز اجرای لوله‌گذاری انتقال آب خلیج فارس به استان فارس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به عنوان فاز اول انجام خواهد شد که در ادامه هدف رساندن آب تا شمال استان است.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: در فاز اول آب شرب و آب مورد نیاز صنعت برای لامرد و مهر تامین خواهد شد و برای سایر زیرساختهای توسعه صنعتی همچون آب، برق، گاز، راه و ارتباطات باید تسریع شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها در استان بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: ۱۶۸ طرح ملی در میان این پروژه ها است که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای توسعه فارس، استانی یکپارچه نیاز داریم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد انسجام در سطوح خرد و کلان حفظ شود تا استانی پیشرو در توسعه و پیشرفت و تامین آسایش و رفاه برای مردم باشیم.

انتقال آب پس از لامرد و مهر به شیراز و آباده 
ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم، مجمع نمایندگان فارس با تعامل و هماهنگی با مدیران و مسئولان به این نتیجه رسید که به مسائل زیربنایی و اساس باید پرداخته شود تا موجب توسعه و عمران استان گردد.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ با اعتبار مورد نیاز ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در فارس وجود دارد، گفت: در این میان باید به سراغ پروژه‌هایی می‌رفتیم که زمینه عمران و پیشرفت استان را فراهم نماید.

عزیزی با اشاره به پروژه بزرگ انتقال آب به استان فارس به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم اظهارکرد: موضوع آب بسیار مهم و محوری بوده و درمورد آن در مجمع نمایندگان استان و مدیران اتفاق نظر بود و وجود آب در هر افقی برای استان ضروری است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: خط انتقال آب باید پس از لامرد و مهر به شیراز و در ادامه به آباده برود که زمینه‌ساز رشد و پیشرفت فارس را مهیا کند.

انتهای پیام/س/ح

نظرات بینندگان