کد خبر: ۱۴۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
فیروزی خبر داد:

واردات خودرو با افزایش عرضه، باعث ساماندهی بازار می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها موضوع تیراژ تولید این شرکت‌ها را بررسی می‌کند، گفت: خودروسازان در جلسات متعددی که در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شد، وعده افزایش تیراژ تولید را دادند بنابراین در صورتی که تولید آن‌ها در ابتدای سال کاهش یافته باشد باید علل را توضیح دهند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: از آنجا که بازار خودرو، محل امنی برای سرمایه‌گذاری نیست به هموطنان توصیه می‌کنم، وارد این بازار نشوند زیرا آینده آن مشخص نیست و احتمال ضرر مردم وحود دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که سیاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و دولت سیزدهم تنظیم‌گری بازار از طریق رفع انحصار و واردات است، ممکن است افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار هستند با آسیب و ضرر اقتصادی روبه‌رو شوند.

وی با اشاره به تاثیر واردات خودرو در بهبود قیمت خودرو، اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس مصوبه‌ای درباره واردات خودرو دارد که این مصوبه با قوانین بالادستی مغایرتی ندارد از آنجا که با این پیشنهاد واردات خودرو تسهیل می‌شود، می‌توان به بهبود بازار خودرو امیدوار بود.

کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان تیراژ تولید خودروسازان را بررسی می‌کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره انتشار خبرهایی مبنی بر کاهش تولید یکی از خودروسازان در 2 ماه ابتدایی سال، تصریح کرد: عدول خودروسازان از برنامه‌های ارائه شده مبنی بر افزایش تیراژ تولید باید دلایل مشخص و قابل دفاعی داشته باشد به این معنا که بطور مثال ممکن است ماشین‌آلات آنان خراب شده باشد یا با کمبود قطعه روبه‌رو شده باشند، در غیر این صورت هر توجیه دیگری پذیرفتنی نیست و نشان‌دهنده وجود مشکلات مدیریتی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان موضوع مذکور را بررسی و در صورت تائید کاهش تعمدی تیراژ تولید توسط خودروسازان در ماه‌های ابتدایی سال جاری به منظور ایجاد نوسان در بازار خودرو، این موضوع را در گزارش نهایی لحاظ و به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

فیروزی در پایان ضمن بیان نکاتی افزود: خودروسازان در جلسات متعددی که در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شد، وعده افزایش تیراژ تولید را دادند بنابراین در صورتی که تولید آن‌ها در ابتدای سال کاهش یافته باشد باید علل کاهش را توضیح دهند.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان