کد خبر: ۱۴۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

بارش باران در گرمای تابستان شیرازی‌ها را غافلگیر کرد

از دقایقی قبل از بارندگی شدید در مرکز کلانشهر شیراز آغاز شد که شهروندان شهر راز را غافلگیر کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، پس از اعلام اداره کل هواشناسی استان فارس، در روز شهادت پنجمین پیشوای شیعیان امام محمد باقر(ع) از دقایقی قبل بارندگی شدید در مرکز کلانشهر شیراز سومین حرم اهل البیت(ع) در ایران آغاز شد که شهروندان شهر راز را آن هم در گرمای تابستان غافلگیر کرد.

معاونت حمل و نقل و سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز نیز عصر روز گذشته، نسبت به وقوع این بارندگی هشدار داده بود و همچنین عصر دیروز شهرداری شیراز در اقدامی کنارگذرهای حاشیه رودخانه خشک این شهر را با احتمال به وقوع سیل و مسدودی مسیر، مسدود کرده و توصیه‌های ایمنی را توسط سازمان آتش‌نشانی به شهروندان اطلاع رسانی کرد. 

اورژانس استان فارس نیز طی دو روز گذشته نیروهای خود را برای مقابله با حوادث احتمالی به صورت آماده باش درآورد.

مسئولین استانی و شهری اعلام کردند که بارش‌ها در شیراز تاکنون به شکل پراکنده و شدید بوده لذا تنها برخی نقاط از این کلانشهر را در برگرفته است.

گفتنی است ترددها در شهر شیراز به شکل عادی و روان در جریان است لذا از انسداد جاده های ارتباطی استان فارس و شهرستان شیراز خبری نیست.

براساس این گزارش، باورود سامانه بارشی به استان فارس شاهد جاری شدن آب در برخی از شهرستان ها هستیم لذا بارشها به صورت پراکنده تا فردا در نواحی مرکزی، جنوب و جنوب شرقی استان فارس ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در گفتگو با یکی از رسانه ها، از شهروندان در فارس درخواست کرد تا امروز و فردا از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و روستائیان و عشایر عزیز هم به هیچ عنوان در معابر دارای مخاطرات بالقوه، تردد و توقف نداشته باشند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان