کد خبر: ۱۴۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۰
گزارش شیرازه از صحن علنی شورا و آنچه مصوب شد:

دعوت به مناظره رئیس شورای شهر شیراز از رئیس مجمع نمایندگان فارس تا پاداش ۳ میلیارد ریالی به تیم صعود کننده به لیگ برتر فوتبال

موسوی گفت: آقای پاک فطرت نکته‌ای هم در مورد سیاسی بودن شهردار و اینکه ناکامی های فرضی محصول انتخاب سیاسی وی است، عنوان کرده اند که از همین طریق از ایشان برای مناظره در خصوص مطالب مطرح ‌شده دعوت می‌کنم که در نشستی حاضر تا در این موضوع و موارد مرتبط دیگری صحبت شود و امکان قضاوت برای مردم فراهم شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جلسه امروز (27تیرماه) شورای شهر شیراز نیز همانند نشست خبری شهردار شیراز، خطاب به شهردار سابق و رئیس مجمع نمایندگان فعلی فارس آغاز شد.

سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه هر چه به روزهای پایانی فعالیت شورا نزدیک شویم، هجمه های بیشتری متوجه شورا و شهردار منتخب آن خواهد شد، گفت: اخیرا دیدیم شهردار سابق و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مطالبی را در مورد شهردار و انتخاب وی مطرح کرده اند.

از آقای پاک‌فطرت برای مناظره در خصوص مطالب مطرح ‌شده دعوت می‌کنم

وی افزود: آقای پاک فطرت نکته‌ای هم در مورد سیاسی بودن شهردار و اینکه ناکامی های فرضی محصول انتخاب سیاسی وی است، عنوان کرده اند که از همین طریق از ایشان برای مناظره در خصوص مطالب مطرح ‌شده دعوت می‌کنم که در نشستی حاضر تا در این موضوع و موارد مرتبط دیگری صحبت شود و امکان قضاوت برای مردم فراهم شود.

موسوی ادامه داد: لازم است مدیران شهرداری به ویژه شهردار کلانشهر شیراز و معاونان شهرداری گزارش مستندی از فعالیتهای شهرداری را به ویژه در زمینه پروژه های عمرانی، بودجه شهرداری به صورت مستند به مردم ارائه کنند و مطالب شهردار سابق و نماینده فعلی مجلس را به صورت مستند و مستدل پاسخ دهند


 رئیس شورای شهر شیراز همچنین تصریح کرد: همچنین گزارش تفصیلی و کاملی از اقدامات شورای اسلامی شهر شیراز در طول چهار سال تهیه و به همراه چند گزارش دیگر در پایان فعالیت شورا تقدیم خواهیم کرد.

در ادامه یکصد و ‌نود و ‌یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مصوباتی نیز تصویب شد. 
 اعضای شورای شهر شیراز در ادامه طرحی دوفوریتی درباره اصلاح مصوبه مساعدت به تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و قشقایی شیراز ارائه کردند که براساس آن بند چهار، بدین شرح تغییر یافت: در صورت صعود هر یک از دو تيم فجر شهید سپاسی و قشقایی به ليگ برتر فوتبال؛ مبلغ ۳۰ ميليارد ريال به عنوان پاداش، از محل ردیف اعتباری ۱۵۰۲۰۸ بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت شود. 

شوراییان همچنین نامه فرمانداری شهرستان شیراز را درباره ایراد به مصوبه گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ شهرداری شیراز بررسی کردند که براساس آن، مقرر شد گزارش یادشده برای اصلاح به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شود و در جلسه آینده صحن علنی بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد. 

دستور کار دیگر این جلسه به لایحه‌‌ای درباره الحاق یک تبصره با موضوع "آیین‌نامه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی، عوارض تراكم ساختمانی عوارض تجاری، عوارض ساختمان‌های غیرمسكونی" و اصلاح عنوان تبصره ذیل آن اختصاص یافت؛ اعضای شورا پس از بحث و تبادل نظر، لایحه شهرداری را رد کردند. 

بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره مساعدت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به شیرخوارگاه و خانه کودک حضرت ولی‌عصر(عج) دیگر دستور کار این شورا بود که براساس آن، به شهرداری شیراز مجوز اعطای مبلغ مذکور از محل ردیف اعتباری ماده ۱۵بودجه سال ۱۴۰۰ داده شد. 

در ادامه، طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره الزام شهرداری به کاهش میزان اجاره بهای دریافتی از پارکینگ‌های عمومی، روباز و طبقاتی تحت نظارت این نهاد، مطرح شد؛ اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تصویب دوفوریت طرح یادشده ابراز کردند که شهرداری شیراز مکلف است از تاریخ آغاز شیوع بیماری کرونا یعنی اول اسفندماه ۱۳۹۸ تا تا پایان آن، میزان اجاره‌بهای پارکینگ‌های تحت نظارت خود را کاهش دهد؛ بر این‌ اساس، تخفیف اجاره‌بهای پارکینگ‌ها در روز‌های با وضعیت آبی از لحاظ شیوع کرونا صفر، در روز‌های زرد ۱۰درصد،در روزهای نارنجی ۲۰درصد، در روز‌های قرمز ۴۰درصد و در روز‌های قرمزی که با تعطیلی صنوف گروه ۲ و ۳ و ۴ همراه بوده است ۸۰درصد پیش‌بینی شد. 

براساس تبصره اول این مصوبه، پارکینگ‌هایی که بنا به ضرورت و به دستور کتبی حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تعطیل شوند مشمول این مصوبه نمی‌شوند و اجاره آن‌ها به میزان ایام تعطیل اخذ نمی‌شود. 

در تبصره دوم این طرح آمده است که درصورت پرداخت اجاره از تاریخ اول اسفندماه ۱۳۹۸ تا زمان اجرایی شدن مصوبه، مبالغ پرداختی در بستانکاری مستأجر لحاظ خواهد شد.

اعضای شورا در ادامه جلسه این روز، طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا را درباره آیین‌نامه نحوه ارائه خدمات به هنرمندان، فرهنگوران و نام‌آوران علمی و فرهنگی در آرامستان مشاهیر و فرهنگوران بررسی کردند. 

این آرامستان در سه‌راه دار‌الرحمه شیراز واقع است و موضوع یادشده نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک با عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی‌کننده ارسال شد. 

در ادامه یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز طرح اجرایی پیشنهاد تجلیل از قهرمانان و نام‌آوران ورزشی کلان‌شهر شیراز روی میز کار قرار گرفت و بر اساس آن مقرر شد شهرداری براساس ۵۰درصد اختیار مندرج در ماده دوم مصوبه حمایت از ورزش کلانشهر شیراز اقدام کند و نتایج را به شورا گزارش دهد. 

در تبصره این طرح آمده است که چنانچه شهرداری قصد اصلاح ماده یادشده را داشته باشد، باید پیشنهاد خود را طی لایحه و تشریفات لازم به شورا ارائه کند. 
شوراییان در ادامه این جلسه، لایحه شهرداری شیراز، درباره پرداخت فوق‌العاده حق جذب پرسنل بخش خصوصی شهرداری را بررسی و مقرر کردند موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا با مهلت یک‌ماهه بازگردانده شود.

در ادامه، طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا، درباره بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری شورا ارائه شد و به شرحی که در ادامه می‌آید، به تصویب رسید. 

کوچه شماره ۵محله احمدآباد صغاد به نام شهید علی‌شیر کاظمی،کوچه شماره ۷ محله احمدآباد صغاد به نام شهید محمدرضا میرزایی، کوچه شماره ۹ محله احمدآباد صغاد به نام شهید صفر نوروزی،کوچه شماره ۱۱ محله احمدآباد صغاد به نام شهید علی‌بخش نظری، کوچه شماره ۸ محله احمدآباد صغاد به نام شهید محمدتقی راسخ، کوچه روبه‌روی مسجد محله احمدآباد صغاد به نام شهید عبدالحسین کاظمی و کوچه بافت قدیم محله احمدآباد صغاد به نام شهید خسرو علم زاده نامگذاری شد. در ادامه، تغییر نام خیابان موعود شمالی به خیابان شهید محسن جعفری صورت پذیرفت.

نام خیابان خوارزمی به «فناوری» تغییر یافت؛ همچنین محله شرق زندان عادل‌آباد، محله برهان نام گرفت.

خیابان بی‌نام واقع در میدان احسان به طرف کوه دراک جنب مجتمع آموزشی احسان و همچنین میدان بی‌نام واقع در خیابان یادشده به نام برادران شهید حمیدرضا، محمدرضا و جمال‌رضا ابوالوردی، کوچه شماره ۷ خیابان تلاش غربی به نام خیابان بابونه، کوچه شماره ۹ خیابان تلاش غربی به نام خیابان گندم وکوچه شماره ۱۱ خیابان تلاش غربی به نام خیابان حجار شیرازی نامگذاری شد. در تبصره نخست این مصوبه آمده است که شهرداری موظف است در ابتدای کوچه حجار شیرازی پلاکی مبنی بر معرفی ایشان نصب کند.

همچنین کوچه شماره ۱۳ خیابان تلاش غربی به نام خیابان آذرخش شیرازی نام نهاده شد که در این زمینه نیز شهرداری موظف به نصب پلاک معرفی این شخصیت است. 

در ادامه، معبر بی‌نام واقع در شهرک بهارستان خیابان ارغوان حدفاصل میخک یک و دو به نام خیابان پیچک و پارک محله ابوالوردی به نام حبیب شیرازی نامگذاری شدِ؛ همچنین ضروری است شهرداری در این پارک پلاک معرفی نصب کند. 

پارک حاشیه خیابان شهدای دشت چنار به نام پارک چنار، کوچه شماره ۴ خیابان فناوری به نام شهید علی خان بیاتی، کوچه شماره ۶ خیابان شاه‌داعی‌الله به نام کوچه دباغی،نامگذاری کوچه شماره ۱۸ بلوار رحمت شرقی حدفاصل میدان کوزه‌گری و سه‌راه دارالرحمه به نام کوچه خراطان نام‌گذاری شد.

تغییر نام خیابان جنت به خیابان شیشه‌گری نیز در این مصوبه اعلام شد. 

براساس تبصره چهارم، شهرداری موظف است در کوچه‌های دباغی و خراطان همچنین خیابان‌های روی‌سازی و شیشه‌گری المانی متناسب با نام محل نصب کند. 

در بخش دیگری از این جلسه از شورا طرحی درباره اختصاص بخشی از درآمد شهرداری برای حفظ و نگهداری باغات قصردشت ارائه شد که براساس آن شهرداری شیراز مکلف شد سه درصد از درآمد سالانه مناطق یک و ۶ را در قالب ردیفی اعتباری برای حفظ و نگهداری باغ‌های گروه یک و دو و سه قصردشت هزینه کند. 

همچنین در همین راستا، طرحی ارائه شد که براساس آن شهرداری شیراز مکلف است دستورالعمل نحوه اقتصادی‌کردن، هزینه کرد سه درصد موضوع مصوبه اختصاص بخشی از درآمد شهرداری برای حفظ و نگهداری باغات قصردشت و ارائه خدمات، حفظ و نگهداری باغات را ظرف مدت یک هفته از تاریخ تصویب تهیه و به شورا ارائه کند.


انتهای پیام/س
برچسب ها: شورا ، شیراز ، موسوی
نظرات بینندگان