کد خبر: ۱۴۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۸ تير ۱۴۰۰

ضرورت توسعه اکتشافات معدنی در شهرستان کازرون توسط سازمان ایمیدرو

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت فارس تاکید کرد: در راستای توسعه صنایع معدنی شهرستان کازرون به گسترش فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو نیاز است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، پژمان نامدارخانی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت فارس در نشست بررسی توسعه ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری و بررسی راهکار‌های استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی و صنایع معدنی شهرستان کازرون، با تاکید بر گسترش اکتشافات سازمان ایمیدرو در شهرستان کازرون گفت: این سازمان با پایش مناطق محروم این استان حدود ۱۷ فرصت سرمایه گذاری را شناسایی و فراهم کرده و انتطار می‌رود که در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی نیز میزان اکتشافات خود را در این منطقه افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به این که ایمیدرو، توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربنا‌ها و راه اندازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار داده ادامه داد: برای بهره برداری از ذخایر این منطقه به سرمایه گذاری بزرگ اقتصادی نیاز است.

نامدار خانی ضمن اشاره به نیروی انسانی به کار گیری شده اظهار داشت:در شهرستان کازرون ذخائر گچ، سنگ لاشه، نمک و ... به اندازه کافی فراهم است که ضرورت توجه بیشتری را می‌طلبد. خوشبختانه در حال حاضر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در معادن این شهرستان مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم این شهرستان ضروریست که در راستای توسعه منابع معدنی سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد.

نامدارخانی با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های موجود شهرستان کازرون و با بیان این که این  شهرستان از گنبد‌های نمکی خوبی برخوردار است افزود: این موقعیت‌ها در جهت گسترش فعالیت‌ها و رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی دارد.
 
وی در پایان عنوان کرد: جهت استخراج معادن در شهرستان کازرون با توجه به پوشش گیاهی و مناطق زیست محیطی شرایط سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده و در اولویت اساسی است.

در این جلسه مقررشد با تشکیل یک کمیته تخصصی، مسائل زیرساختی معادن کازرون، فعال کردن معادن کوچک مقیاس، مشکلات منابع طبیعی و زیست محیطی سیمان کازرون، استفاده از ظرفیت منطقه ویژه در بخش صنعت و معدن در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان