کد خبر: ۱۴۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۸ تير ۱۴۰۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس:

گشت ارشاد مسئولین جزو اولویت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس است

حجت الاسلام والمسلمین کرم‌عباسی گفت: گشت ارشاد مسئولین جزو اولویت های اولیه ستاد است و بی شک حوزه های علمیه در احیاء ،اجرا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می توانند نقش بسزایی داشته باشند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین کرم عباسی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در جلسه با مدیر حوزه های علمیه استان فارس با اشاره به اینکه در راستای این امر خطیر نیاز به رهنمودهای بزرگان و علما میباشد، اظهار داشت: بی شک حوزه های علمیه در احیاء ،اجرا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به رویکرد ستاد مطالبه گری است، گفت: گشت ارشاد مسئولین جزء اولویت های اولیه ستاد میباشد همچنین در خصوص تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه های علمیه، تحت اشراف معاونت تهذیب و گردهمایی مبلغین و طلاب در آستانه دهه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت فراهم شدن شرایط و همکاری حوزه در راستای دوره تربیت مربی امر به معروف مطالبی ارائه و مصوب گردد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی مدیرحوزه های علمیه فارس با ابراز خرسندی و تبریک نسبت به انتصاب دبیر جدید ستاد امر به معروف و آروزی موفقیت، افزود: آیه شریفه (وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) همه ما را نسبت به این رسالت دینی آگاه میسازد و اگر امتی با این اوصاف تحقق پیدا کند گام موثری در ترویج،احیاء و اجرا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برداشته خواهد شد و این تحقق پیدا نمی کند مگر با آموزش و فرهنگ سازی نسبت به این فریضه واجب الهی.

گشت ارشاد مسئولین جزء اولویت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس است

مدیریت حوزه های علمیه استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه باید حمایت شود. همچنین عفاف و حجاب باید جزء اولویت های اولیه قرار گیرد به لحاظ اینکه سلامت معنوی جامعه را تضمین می کند و دارای بعد اجتماعی میباشد برخلاف برخی از فرائض دینی که بعد فردی را به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: هنر ستاد به این میباشد که مفاهیم ارزشی دینی را به صورت مفاهیم انسانی نهادینه کند تا دشمن خلع سلاح شود.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان