کد خبر: ۱۴۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۰
مدیر مرکز اورژانس اجتماعی جهرم در گفتگو با «شیرازه»:

حجاب احساس امنیت و آرامش را به دنبال دارد

رضایی گفت: من در همه ماموریت ها با پوشش چادر هستم و حجاب برتر واقعا هیچ خللی در کارم ایجاد نکرده است. حجاب احساس امنیت و آرامش به من می دهد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه به مناسبت گرامی داشت هفته حجاب و عفاف خبرنگار شیرازه در شهرستان جهرم مصاحبه ای با بانوی شاغل در اورژانس اجتماعی این جهرم داشته است.

شیرازه: خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید؟

سلام، رضایی کارشناس ارشد روان شناسی، مسئول مرکز اورژانس اجتماعی جهرم و همچنین مددکار اجتماعی اداره بهزیستی هستم.

شیرازه: عضو کدام پایگاه هستید و چندسالا سابقه فعالیت دارید ؟

رضایی: از سال ۱۳۷۲ تاکنون توفیق دارم عضو بسیج باشم که در حال حاضر جانشین پایگاه کوثر از حوزه حضرت نرجس (س) می باشم.

شیرازه: چه فعالیت هایی را در زندگی خود انجام دادید؟
رضایی: فعالیت های ما در پایگاه شامل فعالیت های فرهنگی ، آموزشی ، اردوهای سیاحتی و زیارتی می باشد که در حال حاضر که درگیر بحران کرونا هستیم به کمک حوزه مقاومت حضرت نرجس (س) بسته های معیشتی و ... را جهت اهدا به خانواده های نیازمند تهیه و توزیع می کنیم. یک صندوق تعاونی نیز بین بسیجیان راه اندازی کردیم که به بسیجیان پایگاه جهت اشتغال و ... وام میدهیم.

این صندوق تاکنون حدود ۶۰نفر عضو دارد. بعضا در این ایام هم بیشتر از طریق فضای مجازی و وبینار جلسات هم اندیشی و آموزشی برا بسیجیان برگزار می کنیم.

شیرازه: در خصوص شرایط کاری به عنوان مددکار و مسئول اورژانس اجتماعی توضیح بدید

رضایی: حدود دوازده سال است در مرکز آسیب های اجتماعی شهرستان مشغول به کار هستم که این فعالیت به نوبه خود سختی ها و خطرهای خاص خودش را داشته اما با توکل به خداوند و با هدف کمک به قشر آسیب دیده تمام سختی ها و خطرات را به جان خریده و با عشق کار می کنیم.

گروه های هدف ما در این مرکز کودک آزاری، همسرآزاری، طلاق، خودکشی، فرار از منزل، اختلافات حاد خانوادگی، سالمند آزاری، معلول آزاری و آحاد مردم که در معرض آسیب قرار دارند می‌باشد.

شیرازه: یک کتاب از شما رونمایی و چاپ دیجیتال شد، در خصوص به کتابتون بیشتر توضیح بدید؟ 

رضایی: با توجه به تجربه و دغدغه ای که در رابطه با آسیب های اجتماعی داشتم کتابی با موضوع کودک آزاری منتشر شد که امیدوارم در آینده بتوانم با نگارش کتاب های دیگر چهره های مختلفی از آسیب های اجتماعی را به مردم معرفی کنم.

شیرازه: به عنوان بانوی باحجاب موفق که حجاب در کارتان هیچ محدودیتی ایجاد نکرده نظرتون در مورد حجاب و عفاف چیست؟

رضایی: در واقع حجاب تاکنون هیچ محدودیتی برای من نداشته است چراکه در همه ماموریت ها با پوشش چادر هستم و حجاب برتر واقعا هیچ خللی در کارم ایجاد نکرده است؛ حجاب احساس امنیت و آرامش به من میدهد.

شیرازه: بدون تعارف ترین صحبت شما با دختران نوجوان چیست؟

رضایی: به دخترهای نوجوان توصیه میکنم حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خود قرار دهند و با حجاب امنیت و آرامش رو به جان و روح خودشون هدیه بدهند.

شیرازه: جمله آخر

رضایی: حجاب من تاج بندگی من است ...

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان