کد خبر: ۱۴۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۰
درنشست مشترک فرمانده سپاه فجر استان و مدیر کل آموزش و پرورش فارس مطرح شد:

منتخبان فرهنگی شوراها باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند/ آموزش و پرورش را باید شریک راهبردی معاونت فرهنگی شوراها بدانیم

فرمانده سپاه فجر استان و مدیر کل آموزش و پرورش فارس نشست مشترکی با فرهنگیان منتخب شوراهای اسلامی شهرستان های فارس برگزار کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس امروز 28 تیرماه در نشست هم اندیشی منتخبان شوراهای اسلامی شهرستان‌های فارس بر لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگیان در شوراهای اسلامی تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی سرآغازی برای شروع فعالیت های اجرایی، زیرساختی و آموزشی در حیطه آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از رأی مردم ایران و استان فارس به شما فرهنگیان و منتخبان فرهنگی شورای ششم اختصاص یافته است،افزود: این یعنی کسب اعتماد عمومی به شما منتخبان فرهنگی والبته  توقعات ومطالباتی به دنبال دارد که  پاسخگوی این مطالبات باشید.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه فارس، استان شناخته شده ای در کشور است و باید از تمامی ظرفیت آموزش و پرورش استان استفاده کرد تا شاهد رشد خوبی در استان باشیم، اظهار کرد: باید کارگروه های مختلفی در شوراهای شهر و روستا تشکیل شود تا این کارگروه ها و حضور درآن باعث کارگشایی واتاق فکرهای آموزش و پرورش استان شود.

سردار بوعلی همچنین اضافه کرد: سپاه فجر دارای ۲۲قشر است که در حمایت و پشتیبانی همه سازمان ها و ادارات سهیم  می شود و حمایت و همراهی با آموزش و پرورش فارس نیز از اولویت های سپاه فجر استان است.


وی در ادامه باتاکید بر اهمیت موضوع این نشست و اینکه استان با پیشینه و تاریخی که دارد معرفی شده است، اظهار کرد: ما میراث دار تاریخ فارس هستیم و باید استان را در این جایگاه حفظ کنیم تا بتوانیم در جهت ارتقاء فارس کمک کنیم. 


سردار بوعلی همچنین تصریح کرد :سپاه وبسیج فرهنگیان هم یار و یاور  شما در این رابطه خواهند بود تا مردم بدانند فرهنگیان راه یافته به شورا مدافع حقوق مردم و صیانت کننده ازدستاوردهای انقلاب اسلامی  هستند.


فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: فارسیان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ودین نقش آفرین بوده اند و باید به آنها خدمت کردو نباید فرصت خدمت به مردم فارس را از دست داد.


عضو شورای اداری استان فارس درادامه تصریح کرد: تکالیفی برعهده شما عزیزان است که یکی از آنها شناخت موقعیت‌ها، ظرفیت ها و فرصتهای پیش روی خدمت است، لذاشما که دارای طرح ونظر و ایده اید نباید خود را از گردونه خدمت به همکاران و دانش آموزان دور دانسته و خود را جداشده آز آموزش و پرورش بدانید. 

۴۱ درصد رای آوری فرهنگیان در انتخابات شوراها گواه اعتماد مردم به این قشر است
فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش نیز در این جلسه هم اندیشی با بیان اینکه در بحران کرونا سپاه فجر فارس برای حمایت از آموزش و پرورش همراهی خوبی داشته که نمونه آن تامین سالن های برگزاری امتحانات در سال قبل است، اظهار کرد: فرهنگیان نیز یک سرمایه بزرگ اجتماعی محسوب می‌شوند و مورد اعتماد مردم استان قرار دارند و همین 41 درصد رای آوری آنها در انتخابات شوراها گواه این ادعا است.

وی با بیان اینکه ۵درصد از عوارض شهرداری متعلق به آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش را باید شریک راهبردی معاونت فرهنگی شوراها بدانیم و توجه به مسائل زیرساختی ،(ساخت مدارس جدید ) در آموزش و پرورش بسیار مهم است. 

اسماعیلی همچنین اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا ها وظایفی زیادی را برعهده دارند، اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف آنها انتخاب شهردار است و شهردار باید فردی اجرایی و فعال باشد چرا که عملکرد شوراها درکنار شهردار مهم است و با توجه به وجود بعضی از مدارس پیشرفته در مناطق بالای شهر شیراز ما باید خدماتی را از این مدارس بگیریم و به دیگر مدارس شهر که امکانات کافی را برای آموزش ندارند ارائه دهیم.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه در استانی با پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی عظیم هستیم ، تصریح کرد: نه تنها گذشته عالی بلکه اکنون هم با وجود چهره هایی مشهور و ماندگار همچون سردار بزرگ مرتضی جاویدی در جایگاه والایی قرار داریم که باید با استفاده از همین ظرفیتها استان فارس را در قله نگه داریم.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان