کد خبر: ۱۴۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

خاموش كردن ۳۳ دستگاه ماينر قاچاق در جهرم تا توقیف بونکر حامل ۶۰ میلیارد کالای قاچاق

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقیف بونکر حامل 60 میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامي استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی كاميون حامل 60 ميليارد ريال كالاي قاچاق را توقيف كردند.

سردار رهام‌بخش حبيبي بيان كرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فني و تخصصي از خبری مبنی بر تردد كاميون حامل کالای قاچاق در محور بوشهر- شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محور بوشهر- شیراز اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي كاميون مذكور را شناسايي و ضمن توقيف آن را به مقر انتظامي انتقال دادند.

فرمانده انتظامي استان خاطر نشان كرد: در بازرسی از این كاميون مقادیر زیادي کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی از جمله بلبرینگ، پودر بدن سازی، سیگار، قهوه، انواع نوشیدنی، لوازم آشپزخانه، لوازم بهداشتی و ... کشف شد.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه ارزش این محموله قاچاق بنا به نظر کارشناسان مربوطه، 60 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

خاموش كردن 33 دستگاه ماينر قاچاق در "جهرم"

فرمانده انتظامی شهرستان "جهرم" گفت: ماموران اين فرماندهي موفق شدند در بازرسي از يك انبار 33 دستگاه استخراج ارز قاچاق به ارزش 11 میلیارد و 550 ميليون ریال كشف كنند.

سرهنگ "خسرو رزمجويي" اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي جهرم با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در انبار خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز قاچاق می‌کند كه بلافاصله بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند

وی افزود: ماموران انتظامي ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان‌ موفق شدند 33 دستگاه تولید ارز دیجیتال خارجي قاچاق را کشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "جهرم" با اشاره به اینکه در این خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحویل مراجع قضائی شد، تصريح كرد: کارشناسان ارزش ماینرهای كشف شده را 11 میلیارد و 550 ميليون ریال برآورد كرده‌اند.

دستگيري سارق و كشف 10 دستگاه دوچرخه مسروقه

فرمانده انتطامي "ممسنی" از دستگيري سارق دوچرخه و کشف 10 دستگاه دوچرخه مسروقه به ارزش 700 ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ "محمد نیکبخت" بيان كرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت دوچرخه در شهرستان "ممسنی"، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار عوامل انتظامي قرار گرفت.

وي تصريح كرد: ماموران انتظامي با پيگيري‌ها و اقدامات فني موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي را دستگير و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتطامي "ممسنی" با بيان اينكه در مخفيگاه متهم 10 دستگاه دوچرخه مسروقه كشف شد، بيان كرد: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

سرهنگ "نيكبخت" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش دوچرخه‌هاي مسروقه را 700 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، از مردم خواست در صورت مشاهده افراد و وسایل نقلیه مشکوک مراتب را به پلیس 110اطلاع دهند.

دستگیری سارق موتورسیکلت در "داراب"

فرمانده انتظامی شهرستان "داراب" از دستگیری سارق و کشف موتور‌سیکلت سرقتی توسط ماموران کلانتری "12 برق" خبر داد.

سرهنگ "علیرضا نوشاد" در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي کلانتری "12 برق" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظي به راكب یک دستگاه موتوسیکلت كه حركات مشکوکي داشت مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: در بررسی اوليه و استعلام از سامانه پليس آگاهي مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان "داراب" با بيان اينكه راكب براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و وسایل نقلیه خود را به سیستم ایمنی و قفل مجهز كنند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 22 فقره سرقت در"مرودشت"

فرمانده انتظامی "مرودشت" از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای با اعتراف به 22 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "فرشید زینلی " با اعلام این خبر بيان كرد: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان مرودشت، رسیدگی به موضوع در دستورکار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند در اين خصوص 2 سارق حرفه‌اي را شناسايي و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بيان اينكه متهمان در مواجه با مدارک و مستندات پليس به 22 فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری اموال مسروقه اعم از پمپ آب، سنگ فرز، کابل برق، کلنگ، میل گرد، فرغون و... کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به دستگیری یک نفر مالخر در این رابطه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ "زينلي" به مالکان ساختمان های نیمه کاره و درحال ساخت توصیه کرد: برای مراقبت بیشتر از اموال خود حتما از نگهبان استفاده کنند و در صورت امکان وسایل و تجهیزات ساختمانی را در یک اتاق مسقف و دارای قفل و استحکامات لازم نگهداری کنند.

وانت نيسان حامل دام قاچاق در" فسا" متوقف شد

فرمانده انتظامی "فسا" از کشف 34 راس احشام قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمدهاشم قسام" در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت سایپا حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه اين خودرو حامل 34 راس گوسفند قاچاق با هدف انتقال به استان مرزی و خروج از كشور مي‌باشد.

فرمانده انتظامی "فسا" با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر كارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: راننده به مرجع قضائی معرفي و احشام قاچاق نیز به ستاد تملیکی استان تحویل شد.

كشف ماینر و پاور قاچاق در"آباده"

فرمانده انتظامی شهرستان "آباده " از کشف 16 دستگاه استخراج ارز و پاور قاچاق به ارزش يك میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "سید ابوالفضل مسعودی " در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی گزارش واصله مبنی بر استفاده غيرمجاز از دستگاه هاي استخراج ارز ديجيتال در یک منزل درحوزه شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به همراه نماينده اداره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مكان موفق شدند 8 دستگاه ماینر و 8 دستگاه پاور قاچاق كه در حال استفاده بود را کشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش دستگاه‌‌های کشف شده را يك میلیارد و 200 ميليون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در اين رابطه يك نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائي معرفی شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان