کد خبر: ۱۴۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۰
رئیس اداره بهزیستی لامرد خبر داد:

بهره‌برداری از ۹ واحد مسکونی در شهرستان لامرد

کاظم زاده گفت: ۹ واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش اداره بهزیستی لامرد و هشت مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) برای مددجویان این اداره افتتاح شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، معصومه کاظم زاده رئیس اداره بهزیستی لامرد گفت: ساخت ۹ واحد مسکونی برای‌خانواده‌های تحت پوشش شامل پنج واحد مسکونی در بخش چاه ورز، ۲ واحد در بخش علامرودشت و ۲ واحد مسکونی دیگر در بخش خیرگو به پایان رسید و امروز افتتاح شد. شماری از مددجویان بهزیستی که در منزل فرسوده، قدیمی و ناایمن سکونت داشتند، در پرتو اجرای تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)»، صاحب خانه دائمی و ایمن شدند.

بیشتر بخوانید:

کاظم‌زاده در اشاره به متراژ این واحد ها افزود: متراژ واحد‌های مسکونی برای خانواده‌های دارای افراد معلول حدود ۶۰ مترمربع و برای زنان سرپرست خانوار حدود ۵۰ مترمربع است که ۷۵ درصد هزینه ساخت هر مترمربع توسط سازمان بهزیستی کشور و در قالب کمک بلاعوض از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها و دیگر منابع اعتباری بهزیستی و ۲۵ درصد باقیمانده توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تامین شد.

به گفته این مسئول، از سال ۹۹ تاکنون ۲۳۰ مددجو از معافیت‌های پرداخت هزینه عوارض ساختمانی و انشعاب‌های برق، گاز و آب بهره‌مند شدند و علاوه بر ۹ واحد مسکونی یاد شده، ۶ واحد مسکونی ویژه خانوار‌های تحت پوشش فاقد مسکن تکمیل شد.

کاظم‌زاده در ادامه با تبیین اهداف آغاز به کار هشت مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) در لامرد گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ پرونده مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان به مراکز مثبت زندگی واگذار شد که ۲۲ خدمت بهزیستی برعهده مراکز مثبت زندگی است و سازمان بر اجرای وظایف و عملکرد آن‌ها نظارت دارد.

به گفته وی، ۲۴ مددکار و مشاور در مراکز مثبت زندگی لامرد مشغول به کار شدند.

کاظم زاده با برشمردن اهداف تشکیل مراکز خدمات بهزیستی بیان کرد: این مراکز در قالب برنامه جامع سازمان بهزیستی و با تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات، ارائه مجموعه خدمات سازمان در یک مرکز، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات، امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود اصلاح و حذف فرایند‌های موازی ایجاد شفافیت، توسعه، فراگیری و توزیع عادلانه خدمت، راه اندازی شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی لامرد ضمن اشاره به وظایف مراکز مثبت زندگی افزود: ثبت درخواست فرزندخواندگی و تکمیل پرونده، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، پیگیری امور مددکاری خانوار، نیازسنجی و داشته‌سنجی محلی، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست‌های جامعه هدف اعم از مالی و معرفی‌نامه، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، شناسایی جامعه هدف، ارائه آموزش‌های مهارت زندگی و همکاری در اجرای غربالگری‌ها و سایر برنامه‌های سازمان از جمله وظایف مراکز مثبت زندگی است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان