کد خبر: ۱۴۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۹ تير ۱۴۰۰
بخشدار وروای:

بارش‌ها در شهرستان مُهر به ۲۵ واحد مسکونی خسارت زد

بخشدار وراوی از توابع شهرستان مُهر گفت: بارندگی شامگاه یکشنبه موجب خسارت به ۲۵ واحد مسکونی و تلف شدن ۵۰ راس گوسفند در این بخش شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، احمد امینی بخشدار وراوی از توابع شهرستان مُهر با اشاره به بارندگی شامگاه یکشنبه در شهرستان مُهر گفت: گرچه این بارندگی باعث خوشحالی مردم بخصوص دامداران و کشاورزان بخش وراوی شد، اما متاسفانه با ضرر و زیان فراوان همراه بود. این بارندگی بیش از ۳۵ میلیمتری باعث خسارت به ۲۵ واحد مسکونی در روستای نرمان از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و نیز تلف شدن تعداد ۵۰ راس گوسفند در این روستا شد.

بیشتر بخوانید:

امینی ضمن اشاره به طغیان رود خانه ها بیان کرد: این بارندگی آسیب جدی به زیرساخت‌های روستا وارد کرد و بخش زیادی از آسفالت کوچه و معابر روستای نرمان از بین رفت و به تاسیسات آب این روستا نیز خسارت وارد شد. بر اثر بارندگی اخیر طرح‌های تغذیه مصنوعی و آب انبار‌ها سرریز شد، اما طغیان رودخانه باعث آب گرفتگی و جمع شدن گل و لای در بلوار ورودی شهر وراوی و بسته شدن و کندی تردد شد که بعد از چندین ساعت کار توسط ماموران شهرداری و دستگاه‌های راه‌سازی اداره راه و شهرسازی برخی از مسیر‌ها بازگشایی شد.

امینی در مورد خسارات وارده به واحد های مسکونی اظهار داشت: بارندگی دو روز گذشته همچنین باعث شد محور ارتباطی روستای نورآباد به وراوی و شهر خوزی به وراوی بر اثر طغیان رودخانه فصلی بسته شود. این بارندگی در شهر‌های وراوی و خوزی نیز به چندین واحد مسکونی خسارت زیادی وارد کرد.

به گفته این مقام مسول، تیم‌های کارشناسی فرمانداری، بخشداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره آبفا، جهادکشاورزی اقدام به برآورد خسارت کردند که جمع‌بندی میزان خسارت بارندگی اخیر در بخش وراوی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان