کد خبر: ۱۴۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۹ تير ۱۴۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبرداد:

برگزاری دعای عرفه در فضای باز اکثر مساجد فارس

حجت الاسلام و المسلمین مهرابی با بیان اینکه دعای عرفه به طور خاص در کلان شهر شیراز برگزار می‌شود، گفت: برپایی دعای عرفه در برخی از مساجد استان بعد از نماز ظهر و عصر و در برخی نیز از ساعت چهار الی پنج عصر آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و ایثار شیرازه، حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: دعای عرفه در فضای باز غالب مساجد و امامزادگان این استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرابی ضمن اشاره به پروتکل های بهداشتی افزود: برپایی این آئین معنوی با اولویت سلامت مردم با حضور مردم ولایتمدار استان فارس در غالب مساجد همراه با قرائت دعای عرفه به نحو باشکوهی برگزار می‌شود. هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی در استان فارس یکی از نهادی‌های است که بهترین همراهی را با ستاد کرونا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای مناسبات مذهبی داشته است.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه دعای عرفه به طور خاص در کلان شهر شیراز برگزار می‌شود، اظهار کرد: برپایی دعای عرفه در برخی از مساجد استان بعد از نماز ظهر و عصر و در برخی نیز از ساعت چهار الی پنج عصر آغاز می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، با همکاری هیأت امنای اماکن مذهبی و مساجد تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب و باشکوه دعای عرفه طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت مقررات ابلاغی فراهم است.

وی همچنین به برپایی نماز عید سعید قربان نیز اشاره کرد و گفت: فردا (چهارشنبه) ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح نماز باشکوه عید قربان در حرم حضرت شاهچراغ (ع) به امامت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس برگزار خواهد شد.

وی از برپایی جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی همزمان با عید امامت و ولایت در این استان خبر داد و گفت: کلیه مناسبات دهه امامت و ولایت در این استان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و با رعایت دستور العمل های بهداشتی اجرا می‌شود. مناسبات و مراسمات عزاداری دهه محرم در استان فارس نیز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس اجرایی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس در خاتمه متذکر شد: لازم است، در این شرایطی که مردم با بحران‌های اقتصادی و بیماری کرونا درگیر شده‌اند زمینه ترویج فرهنگ معنویت را در جامعه فراهم و راه رسیدن آرامش مردم با ورود به مباحث معنوی جامعه را هموار کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: مهر
نظرات بینندگان