کد خبر: ۱۴۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۰
بازگشت تیم فجر شهید سپاسی به شیراز؛

استقبال از زردپوشان در وضعیت قرمز

اگر چه استقبال از بازیکنان و افتخارآفرینان ورزشی امری پسندیده است و قدردانی مردم از ورزشکاران استان می تواند کمترین کار در برابر زحمات آنها باشد، اما آیا نجات جان هموطنان و کنترل این بیماری خطرناک واجب تر است یا استقبال گسترده از ورزشکاران؟
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، این روزها و در شرایطی که کشور و به خصوص شهر شیراز در موج شدید پنجم کرونا  قرار گرفته و جامه سرخ ویروس جدید دلتا را بر تن کرده و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هرروز تعداد مبتلایان بیش از روز گذشته افزایش یافته و از طرفی نیز، لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستور لغو مرخصی استحقاقی تمام کارکنان بهداشت و درمان استان فارس تا اطلاع ثانوی را ابلاغ می کند و بر آماده باش مجموعه دانشگاه برای عبور از موج پنجم کرونا تاکید دارد، به نظر برخی تصمیم گیری ها و اقدامات،کاملا نا بجا وغیر کارشناسانه است.

در کل حکایت کنترل ویروس منحوس کرونا و بازگشت سلامت کامل هم وطنان به این سرزمین، حکایت ضرب والمثل «هر کسی ساز خود را می زند» شده، چرا که در چنین شرایطی که مدیران ستاد استانی کرونا تمام ترددها را ممنوع اعلام کرده اند و از مردم می خواهند تا در تجمعات جشن و عزاداری عزیزان خود شرکت نکنند، عده دیگری از مدیران استان تصمیم بر برگزاری تجمعی می گیرند که شاید ده‌ها و صدها نفر بدون رعایت شرایط بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی در آن شرکت خواهند کرد.

بر اساس مشاهدات میدانی و گفتگوی خبرنگارشیرازه با برخی از صنوف که موظف به تعطیلی هستند اما از قانون سرپیچی کرده اند، همه آنها عدم نظارت دقیق و برگزاری جلسات و تجمعات ورزشی و ... را یکی از دلایل اجرا نکردن دستورالعمل ها عنوان میکنند.

به گفته مالک یکی از فست فودی های شیراز، ماجرای کنترل کرونا در فارس حکایت «یک بام ودو هوای تصمیمات مدیران» شده و همین موضوع انان را آزرده خاطر کرده و ترغیب می‌کند به سمت سرپیچی از دستورالعمل ها سوق پیدا کنند.

بله درشرایطی که بایدهمه دستگاه‌ها و حتی مردم، دست به دست هم دهند تا هرچه سریع تر شر این ویروس از سر مملکت و مردممان کم شود، در مقابل برخی حوزه‌ها به جای همکاری و کمک به عبور از این موج که با توجه به نوع ویروس دلتا می تواند به مراتب مرگبارتر از موج های گذشته باشد چشم بر همه پروتکل ها و هشدارها می بندند و کار خود را می کنند.

حرف آخر اینکه:
اگر چه استقبال از بازیکنان و افتخارآفرینان ورزشی امری پسندیده است و قدردانی مردم از ورزشکاران استان می تواند کمترین کار در برابر زحمات آنها باشد، اما آیا نجات جان هموطنان و کنترل این بیماری خطرناک واجب تر است یا استقبال گسترده از ورزشکاران؟، کدامیک ارجح تر است؟؛ استقبال ورزشکاران به زندگی یا بدرقه شهروندان تا قبرستان؟

آیا وقت آن نرسیده مسئولین به جای جزیره ای عمل کردن و تصمیمات مجزا که تنها به نفع سازمان خودشان است،کمی سلامت کودکان و نوجوانان که نیروهای انسانی نسل آینده هستند را  مدنظر قرار دهند ؟


انتهایپیام/س


نظرات بینندگان