کد خبر: ۱۴۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

نجات جان درختان جنگلی بنه از دست سودجویان

با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مرودشت درختان جنگلی بنه از گزند سودجویان در امان ماند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حمید روستا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت از شناسایی  متخلفان بهره بهرداری های غیر مجاز از درختان بنه در منطقه کامفیروز این شهرستان خبر داد و گفت: افراد متخلف با کت زنی و زخم کردن درختان جهت استفاده شیره سقز از آن اقدام به تخریب درختان جنگلی بنه می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند.


وی در تشریح این اقدام گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان حین انجام عملیات گشت و مراقبت در بخش کامفیروز این شهرستان با مشاهده بهره برداری غیر مجاز درختان بنه در منطقه خواجه ای این بخش پس از تحقیقات لازم و هماهنگی با ماموران انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از متخلفان شدند.

بیشتر بخوانید:


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده کماکان ادامه دارد خاطرنشان کرد: در این عملیات تعداد دیگری از متخلفان با مشاهده ماموران و تیر اندازی به سمت آنان از صحنه متواری شدند که در حال حاضر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. برخورد با مجرمان و متخلفان اراضی ملی تحت هر شرایط و در چارچوب قوانین و مقررات ادامه دارد.

به گفته این مقام مسول، در این راستا با افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به هرگونه بهره برداری غیر مجاز فرآورده های جنگلی کنند با همکاری مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

روستا در پایان با تأکید بر مبارزه قاطع با مخربان و سودجویان اراضی ملی از مردم خواست جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو، در صورت اطلاع از فعالیت های مجرمانه و هرگونه موارد مشکوک در این عرصه ها، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن رایگان و شبانه روزی 1504 یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع داده تا نسبت به دستگیری و برخورد با متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: جنگل بنه ، شیرازه ، مرودشت
نظرات بینندگان