کد خبر: ۱۴۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

رزمایش کمک‌های مومنانه "احسان علوی" در فارس برگزار می‌شود

رئیس بسیج سازندگی استان فارس از برگزاری رزمایش احسان علوی ویژه ایام غدیر خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس از آغاز سومین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه خبر داد و گفت: سومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در سال ۱۴۰۰ به مناسبت دهه امامت و ولایت از ۲۹ تیر تا عید قربان تا ۷ مرداد یعنی پایان عید غدیر با عنوان رزمایش احسان علوی در استان فارس آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: عمده هدف اجرای این رزمایش در طول دهه امامت و ولایت این است که مجددا خدمت رسانی به محرومان، مستضعفین، نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا را در واقع دوباره به اوج برسانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به آموزه‌های دینی مبنی بر کمک ثروتمندان به نیازمندان در این دهه و سفارش به اطعام محرومان در ایام غدیر، بیان کرد: از این فرصت در جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا، نیازمندان و محرومان با بسترسازی حضور خیران، آحاد مردم و گروه‌های مختلف، نهاد‌های حمایتی و دستگاه‌های اجرایی در قالب قرارگاه مواسات و همدلی رزمایش احسان علوی با نقش آفرینی آحاد مردم در پهنه استان فارس اجرا می‌شود

قزل سفلی با بیان این که این رزمایش، بخش‌های مختلف و متنوع خواهد داشت، اذعان کرد: در این مرحله مخصوصاً به خاطر دهه امامت و ولایت تمرکز ویژه‌ای برای اطعام علوی صورت خواهد گرفت.

نذر رهایی به عنوان پنجمین مرحله آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، نذرخون، ازدواج آسان برای زوج‌های جوان در آستانه ازدواج به دلایل مختلف ازدواج آن‌ها به تاخیر افتاده با کمک خیران و نیکوکاران جهیزیه‌هایی آماده شده که در طول این دهه دنبال خواهد شد از جمله بخش‌های این مرحله از رزمایش نهضت کمک‌های مومنانه است.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی فارس ادامه داد: توزیع لوازم التحریر و تمرکز بر بازماندگان و یا جاماندگان از تحصیل پارسال که در واقع یک حرکت جهادی با همکاری اقشار مرتبط و با محوریت بسیج دانش آموزی و فرهنگیان کلید خواهد خورد و به امید خدا بتوانیم کسانی که نتوانستند به دلایل شرایط کرونایی و نداشتن وسایل کمک آموزشی در مدارس ابتدایی مخصوصا کلاس‌های اول و دوم آموزش ببینند، به تحصیل برگردند.

قربانی گوسفند به صورت ذبح گسترده با کمک خیرین انشالله خواهیم داشت، بسته‌های پروتئینی و کارت‌های هدیه، بسته‌های بهداشتی، ترمیم و بازسازی و تکمیل منازل محرومان و نیازمندی‌های که محرومین در حوزه ابنیه دارند از جمله دیگر اقدامات در این مرحله از رزمایش است که رئیس بسیج سازندگی استان فارس به آن پرداخت.

وی اظهار کرد: توسعه آبرسانی در نقاط از استان که دچار تنش آبی هستند اتفاقات خوبی با کمک خیرین دستگاه‌های مرتبط رقم خورده است.

به گفته قزل سفلی، اشتغالزایی هم جزو اهداف کمک به تقویت اشتغال نیازمندان و محرومین که مخصوصاً تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند جز اولویت‌ها است که انشالله با همکاری، هم افزایی و اقدام قرارگاهی دستگاه‌های مرتبط و پرچم داری و محوریت بسیج در دستور کار این مرحله از رزمایش است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: این رزمایش به صورت پایگاه محور و محله محور طبق اصول بهداشتی به صورت گسترده در کل استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت سازی و بسترسازی انجام شده از آحاد مردم جهت اجرای یک رزمایش گسترده، فراگیر و اثربخش کمک کنند.

قزل سفلی بیان کرد: در این مرحله از رزمایش دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های حمایتی، خیران عزیز، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های بسیج، هیئات مذهبی، موکب‌های غدیر و مجموعه‌هایی که در حوزه غدیر مثل بنیاد غدیر، آحاد مردم، اقشار مختلف اصناف و بازاریان، اساتید، پزشکان، دانش‌آموزان، معلمان، حقوقدانان، مهندسان، کشاورزان و کارگران نقش‌آفرینی خواهند کرد.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون پرس غذای علوی، نزدیک به ۳۰ هزار بسته معیشتی و آزاد سازی عدد قابل توجهی از زندانیان جرایم غیر عمد در این مرحله اجرا شود.

انتهای پیام/ ح

نظرات بینندگان