کد خبر: ۱۴۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

شناسایی بیش از ۳۲۵ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، یکم مرداد ۱۴۰۰، از شناسایی بیش از ۳۲۵ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، یک میلیون و ۴۴ هزار و ۷۶ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۰۴ هزار و ۳۳۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی در تشریح فعالیت های صورت گرفته افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۲۳ هزار و ۱۵۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۴۱ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع ، ۳۲۵ هزار و ۸۸۰ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی ۲۸۸ هزار و ۵۹۶ نفر خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر بر اثر کروناویروس طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را پنج هزار و ۲۴ نفر اعلام کرد. هم اکنون دو هزار و ۵۱۲ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۵۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شیوع کرونای موسوم به دلتا در فارس و اهمیت مشارکت تمام اقشار جامعه برای کمک به مدافعان سلامت و قطع زنجیره انتقال بیماری در استان، تاکید کرد: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و همچنین خودداری از سفر‌های غیرضروری به ویژه سفر به شهرستان‌های با وضعیت قرمز است. 

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کرونا ، شیرازه ، واکسن
نظرات بینندگان