کد خبر: ۱۴۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
رئیس جمهور:

بیش از ۲ هزار مگاوات برق در هر سال به شبکه برق کشور اضافه شده است

روحانی گفت: ۲۰ هزار مگاوات برق در دو دولت یازدهم و دوازدهم به ظرفیت برق کشور اضافه شده که به طور میانگین می توان گفت ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در هر سال به شبکه برق کشور اضافه شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، امروز شنبه 2 مرداد در مراسم افتتاحیه پروژه های وزارت نیرو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، گفت: در فارس نیروگاه های مقیاس کوچک در حال توسعه بوده و 28 نیروگاه مقیاس کوچک در اختیار استان است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط گرمای تابستان استان و نیاز به برق امروز بیش از هر زمان دیگر به تکمیل نیروگاه ها توجه لازم است، افزود: 20 هزار مگاوات برق در 2 دولت یازدهم و دوازدهم به ظرفیت برق کشور اضافه شده که به طور میانگین می توان گفت 2 هزار و 500 مگاوات برق در هر سال به شبکه برق کشور اضافه شده است.

روحانی با بیان اینکه این روزها به خاطر افزایش صنعت و گرمای شدید تابستان، برخی خاموشی ها روی داد، اظهار کرد: از این رو با تدبیر دولت سعی شده است برق های خانگی خاموشی نداشته باشد ولی صنعت با جیره بندی مواجه است و امیدواریم با عبور از موج گرما این جیره بندی برق را شاهد نباشیم.

وی در ادامه به افتتاح سد «هایقر» در استان فارس نیز اشاره کرد و افزود: این سد امروز به بهره برداری می رسد و با شروع بارندگی ها در سال جاری، این سد می تواند آب منطقه را حفظ کند و ضمن تامین آب شرب مردم به صنعت هم کمک کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سد «هایقر» جز سدهای ملی است و آخرین سدی است که در دولت دوازدهم به اتمام می رسد، اظهار کرد: در مجموع 57 سد ملی در 2 دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

روحانی با یادآوری این مطلب که از قبل انقلاب تا قبل از 2 دولت یازدهم و دوازدهم 147 سد ملی در کشور وجود داشت که در این 2 دولت 57 سد به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: این سدها برای آب آشامیدنی و صنعت موثر است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان