کد خبر: ۱۴۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
استاندار فارس:

افتتاح سد هایقر برای جلوگیری از ورود سیلاب به گنبدهای نمکی/ ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای سه نیروگاه مقیاس کوچک فارس هزینه شده است

رحیمی با تاکید بر اینکه نیروگاه های بزرگ خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی در حال احداث است که بیش ۶۵۰ مگاوات برق را به شبکه وصل کند، اضافه کرد: ۲۰ هزار مگاوات تولید برق در این 2 دولت در استان فارس تولید و به شبکه ارائه شده است و برای افتتاح سه نیروگاه مقیاس کوچک فارس ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عنایت اله رحیمی استاندار فارس، امروز شنبه 2 مرداد در مراسم افتتاحیه پروژه های وزارت نیرو مربوط به استان فارس که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه دولت می تواند خدمات ارزشمندی را به مردم شریف ایران اسلامی ارائه کند، اظهار کرد: پیش از این 25 نیروگاه مقباس کوچک داشتیم که در این 2 دولت انجام شده و سه نیروگاه هم امروز افتتاح می شود که در این صورت مجموع نیروگاه های مقیاس کوچک در فارس در این 2 دولت به 28 نیروگاه می رسد.

وی با اشاره به اینکه 160 مگاوات برق توسط نیروگاه های استان فارس به شبکه توزیع وصل می شود، افزود: 16 مزرعه خورشیدی با 66.7 مگاوات به بهره برداری رسیده است و با نیروگاه های خورشیدی پشت بام ها، میزان 72.4 مگاوات تولید و به شبکه اضافه می شود.

رحیمی در ادامه با تاکید بر اینکه نیروگاه های بزرگ خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی در حال احداث است که بیش 650 مگاوات برق را به شبکه وصل کند، اضافه کرد: 20 هزار مگاوات تولید برق در این 2 دولت در استان فارس تولید و به شبکه ارائه شده است و برای افتتاح سه نیروگاه مقیاس کوچک فارس 242 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سد هایقر برای جلوگیری از ورود سیلاب به گنبدهای نمکی ساخته شده است

حمیدرضا دهقانی، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای فارس نیز در این آیین با بیان اینکه امسال در فارس 166 میلی متر بارندگی را شاهد بودیم، گفت: این میزان 46 درصد کمتر از متوسط سالانه است و در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است و سخت ترین شرایط را در فارس رقم زده است.

 وی با اشاره به افتتاح سد هایقر فیروزآباد، اظهار کرد:این سد برای جلوگیری از ورود سیلاب به گنبدهای نمکی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای فارس با اشاره به اینکه، این سد می‌تواند 67 میلیون مترمکعب تامین آب را انجام دهد، افزود: 10 میلیون متر مکعب برای شرب، 10 میلیون متر مکعب برای حق آبه پایین دست، 16 میلیون متر مکعب برای زیست محیطی و 30 میلیون متر مکعب برای صنایع آب از این سد تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه این سد از نوع بتنی غلطکی است و ظرفیت نگهداری 226 میلیون متر مکعب آب را دارد، اظهار کرد: 340 هزار مترمکعب هم برای این سد بتن ریزی شده است و این سد 88 متر ارتفاع دارد و طول تاج سد هم 233 متر است.

دهقانی ادامه داد: به دلیل اینکه رودخانه ای برای این سد وجود ندارد و بارندگی نبوده این سد نتوانسته آب گیری شود.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به «حاجی آباد» فارس هم گفت: در فارس 6 پروژه آبرسانی به شیراز، جهرم، فسا، داراب و سعادت شهر را به اتمام رساندیم و از بعد از انقلاب 2 تصفیه خانه ساخته شده بود که طی 2 سال اخیر چهار تصفیه خانه برای آب شرب ساخته شده است.

انتهای پیام/س
 

برچسب ها: سد هایقر ، فارس ، افتتاح
نظرات بینندگان