کد خبر: ۱۴۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

آغاز ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه امامت و ولایت در شیراز

ویژه برنامه‌های عید غدیر و بزرگداشت دهه امامت و ولایت از شامگاه شنبه ۲ مرداد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) آغاز شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: جشن سالروز ولادت با سعادت امام هادی (ع)، دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همراه با مولودی‌خوانی و سخنرانی مذهبی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی افزود: مراسم و جشنی با رعایت کامل اصول بهداشتی با سخنرانی آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران و با مولودی‌خوانی قاسم زارع امشب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

به گفته این مقام مسئول، به مناسبت میلاد امام هادی (ع) در روز یکشنبه سوم مردادماه نیز ویژه برنامه‌ای تدارک دیده شده که آیت‌الله ملک حسینی سخنرانی این مراسم را بر عهده دارد و میثم مفتاحی نیز به مولودی‌خوانی می‌پردازد.

معاون فرهنگی حرم شاهچراغ(ع) پیرامون ویژه برنامه‌های عید سعید غدیر خم در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام گفت: چهارشنبه ۶ مردادماه از ساعت ۱۸:۳۰، با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت احمدبن موسی (ع) جشن عید سعید غدیر همراه با اجتماع بسیجیان در صحن مطهر برگزار می‌شود، این مراسم شامل قرائت قرآن، سخنرانی و مولودی خوانی، اجرای سرود، همراه با مسابقه و اهدای جوایز است و در ادامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آیت الله دژکام به ایراد سخن می‌پردازد و حاج امیر عارف، مداحی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: پنجشنبه ۷ مردادماه همزمان با عید امامت و ولایت، بعد از قرائت زیارت عاشورا در ساعت ۷ صبح، خطبه غدیر از ساعت ۸ صبح در صحن و سرای حرم مطهر طنین انداز خواهد شد همچنین بعد از نماز ظهر و عصر، مولودی خوانی ظهر عید غدیر و از ساعت ۱۹ محفل انس با قرآن کریم در صحن احمدی برگزار می‌شود قرائت دعای کمیل توسط برادر امیر عارف، پایان بخش برنامه‌های این عید مبارک است.

حجت الاسلام سلامی در خصوص برنامه‌های ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر گفت: جمعه ۸ مردادماه از ساعت ۷ صبح مراسم قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام حدائق و مولودی خوانی برادر حاج مرتضی طاهری (پخش از شبکه یک سیما) برگزار می‌شود و در ساعت ۱۹، دعای سمات همراه با سخنرانی مذهبی، قرائت می‌شود در شب این میلاد خجسته نیز، حجت الاسلام شفیعی شاهرودی، سخنرانی و حاج مرتضی طاهری، مولودی خوانی می‌کند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان