کد خبر: ۱۴۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

افزایش سطح زیر کشت کنجد در گراش

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: روش مکانیزه سطح زیر کشت کنجد در شهرستان گراش را افزایش داد
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی گراش فارس گفت: امسال سطح زیر کشت محصول کنجد در این شهرستان با انجام روش‌های مکانیزه بیش از ۶ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش یافت و به ۳۵۰ هکتار رسید. همچنین با انجام روش مکانیزه میزان مصرف بذر در کشت این محصول امسال نسبت به سال زراعی قبل حدود هفت کیلوگرم کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گراش ضمن اشاره به بهترین تاریخ کشت این محصول گفت: استفاده از ارقام محلی و دست پاشی بذر به روش حفاظتی در بقایای مزارع گندم، سال‌ها رایج بود و مزایای زیادی نیز دارد، اما با توجه به افزایش شدید قیمت بذر کنجد کشت مکانیزه برای کشاورزان با صرفه‌تر خواهد بود. بهترین تاریخ کشت این محصول در شهرستان‌های جنوبی فارس از تیرماه تا اواخر مرداد هر سال است و در مهرماه نیز محصول برداشت می‌شود.
مرادی با بیان اینکه نیاز آبی کم و پرفروش بودن از جمله مزایا و عامل اصلی انگیزه و ترغیب کشاورزان برای کشت کنجد است، گفت: تلاش خواهیم کرد که با استفاده از دانش روز و بکارگیری مکانیزاسیون در کشاورزی در مجموع سود بیشتری نصیب کشاورزان شود.

مدیر جهاد کشاورزی گراش با اشاره به مصارف کنجد در تهیه روغن خوراکی و انواع حلوا، ارده و شیرینی، گفت: کنجاله کنجد نیز برای خوراک دام بسیار مغذی است که با توجه به شرایط کمبود علوفه و نهاده‌های دامی می‌تواند کمک شایانی به دامداران منطقه کند.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.


انتهای پیام/ع
برچسب ها: کنجد ، شیرازه ، گراش
نظرات بینندگان