کد خبر: ۱۴۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
بسته حوادث «شیرازه»:

بی اثر ماندن ترفند قاچاقچیان مواد مخدر تا کلاهبرداری از شهروندان به بهانه اجاره باغ و ویلا

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

ترفند قاچاقچیان مواد مخدر کارساز نبود

فرمانده انتظامي لارستان از توقیف 2 دستگاه خودرو و کشف 58 كيلو ترياك در بازرسي از آنها خبر داد.  
                                                                             
 داود امجدی ، اظهار داشت: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامي لارستان حین گشت زنی در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان به 2 دستگاه پژو پارس و وانت پراید که به ظاهر درحال تعمیر خودروها بودند مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی حين بازرسی از خودروها متوجه تعداد دو گونی کوله‌ای حاوی مواد مخدر در چند متري اطراف ماشين‌ها شدند و بلافاصله هر دو نفر را دستگیر و به همراه مواد مكشوفه به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی لارستان با بيان اينكه در اين خصوص 58 كيلو ترياك كشف شد، گفت:  اين دو قاچاقچی با ترفند تعمیر خودرو قصد فریب ماموران را داشتند که با هوشياري پليس ناكام شدند.

 امجدي با اشاره به اینکه متهمان براي سير مراحل قانوني تحویل مراجع قضائی شدند، تصريح كرد: این فرماندهی با تمام توان و قدرت برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می کند و نمی گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

كشف ترياك در خودرو پرايد

فرمانده انتظامي خرامه از كشف 22 كيلو و 300 گرم ترياك و دستگيري 3 نفر در يكي از محله‌هاي اين شهرستان خبر داد.

 زمان‌اله كريمي، افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر خرامه با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقداري ترياك در منزل خود در يكي از محله‌هاي اين شهرستان دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي با بيان اينكه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از يك سواري پرايد كه در حياط  منزل پارك بود 22 كيلو و 300 گرم ترياك كشف شد.

فرمانده انتظامي خرامه خاطر نشان كرد: در اين خصوص 3 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

 بیشتر بخوانید:


کشف 15 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامي جهرم از کشف 15 دستگاه استخراج ارز قاچاق به ارزش 5 ميليارد و 250 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

 خسرو رزمجويي، بيان كرد: در پي کسب خبري مبني بر اينکه فردي در منزل خود در يكي از محله‌هاي اين شهرستان اقدام به نگهداري و قاچاق دستگاه‌هاي توليد ارز ديجيتال مي‌كند كه بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي خاطر نشان کرد: ماموران انتظامي پس از بررسي و تاييد صحت خبر و هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند 15 دستگاه استخراج ارز خارجي قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامي جهرم با بيان اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه 5 ميليارد و 250 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك نفر براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

پايان خط  60 خرده فروش مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامي کازرون از تشديد اجرای طرح پاكسازي مناطق آلوده و دستگيري 60 خرده فروش مواد مخدر در يك ماه گذشته در این شهرستان خبرداد.

 اسماعیل زراعتیان ، بيان كرد: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، طي يك ماه گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کازرون با شناسايي منازل خرده فروشان در نقاط آلوده در عملياتي منسجم و ضربتي 60 نفر خرده فروش را دستگير و در بازرسي از پاتوق آنها، 30 کیلو و 700 گرم انواع مواد مخدر را كشف كردند.

وی با بيان اينكه متهمان پس از تحقیقات تکمیلی با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند، تصريح كرد: موفقيت پليس در اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي حاصل همكاري صميمانه مردم فهيم با پليس است و ان‌شاالله با اين تعامل سازنده در آينده شاهد پاك شدن همه محلات جرم خيز از وجود افراد هنجارشكن خواهيم بود.

کشف کالای قاچاق میلیاردی درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.   
      
 داود امجدی، بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز،حین کنترل محورهاي مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف كردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵۷۶ ثوب پوشاک، ۸ دستگاه لوازم خانگی و 18 کیلوگرم انواع قهوه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در اين خصوص یک نفر دستگير و تحويل مرجع قضائي شد.

اجاره باغ و ویلا،  بهانه ای برای کلاهبرداری از شهروندان

رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که 350 میلیون ریال از شهروندان با درج آگهى دروغین اجاره باغ دربستی در سایت‌هاى تبلیغاتی کلاهبرداری كرده بود خبر داد.

 حشمت سلیمانی ، بيان كرد: در پى مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى 5 میلیون ریالي در یکى از سایت‌هاى آگهی محور، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکى در تحقیقات اولیه در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته اظهار داشت در یکى از سایت‌هاى تبلیغاتی به دنبال اجاره ویلا یا باغ بودم که پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ 5 میلیون ریال جهت رزرو به حساب وي واریز و پس از آن شخص مورد نظر ديگر پاسخگو تلفن خود نبود.

رییس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: کارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را شناسایى و پس از هماهنگى با مقام قضائى وي را در يكي از محله‌هاي شيراز دستگير كردند.

 سليماني با اشاره به اینکه متهم با همین شگرد از 30 نفر دیگر نیز مبلغ 350 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود، گفت: اين كلاهبردار براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

این مقام انتظامي با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری كرد، گفت: برای اجاره و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه کنید و قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه و ... نیست.

وي گفت: شهروندان در صورت مواجه با هرگونه موراد مجرمانه می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره تلفن 096380 با ما در میان بگذارند.

هشدارهای کلیدی پلیس اقلید به شهروندان جهت پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامي اقليد گفت: همواره با رعایت نکاتی که در نظر ما بی اهمیت هستند می‌توان سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام کرد.

 مراد صارمی به منظور پیشگیری از سرقت از همشهریان خواست تا با رعایت نکات ذیل از سرقت منزل توسط سارقان جلوگیری کنند.

-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متكدي، فالگير، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت كنيد.
-از باز كردن درب به روي افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام‌ شب خودداري كرده و اين مورد را به فرزندان خود نيز يادآوري كنيد.

-نسبت به سرنشينان و راكبان خودرو و موتورسيكلت‌هاي مشكوك پيرامون منزل خود بي‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشكوك، شماره و ساير مشخصات آن ها را يادداشت و سريعاً به مراكز 110 اطلاع دهيد.

-چنانچه در اطراف محل زندگي شما خانه‌هاي خالي از سكنه و نيمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد.

 -تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري و براي اطمينان بيشتر بر روي ديوارها، كليه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير، پاسيو حفاظ محكم و مقاوم نصب كنيد.

-درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده اي و قفل آويز مطمئن مجهز و هنگام خروج از منزل تنها به قفل كردن درب خروجي اكتفا نكرده و كليه دربهاي داخلي ساختمان اعم از پشت بام، هال ، اتاق ها، آشپزخانه ، حمام وحياط خلوت را قفل كنيد.

-در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدك منزل، توپي قفل درب‌هاي ورودي را تعويض و كليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن قرار ندهيد.

-از قرار دادن كليد در زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسي خودداري و همواره دقت كنيد تا كليد خود را بر روي قفل درب جاي نگذاريد.

-براي جلوگيري از سرقت منزل خود به روش توپي زني، توپي قفل را با بدنه درب همسطح و در صورت عدم امكان، لوله‌اي فلزي به دور آن جوش دهيد.

-از قرار دادن چهار پايه و نردبان و نظاير آن در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار خودداري و حتي الامكان درب‌هاي ورودي و داخلي منزل خود را به سيستم هشدار دهنده مجهز كنيد.

-در مواقع خالي بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ يك اتاق به مدت طولاني و مستمر خودداري و حتي المقدور از كليدهاي زمان دار خودكار استفاده كرده يا اينكه از همسايگان و آشنايان مورد اطمينان خود بخواهيد كه روشنايي داخل منزل را در هنگام شب تغيير دهند.

-از قراردادن وسايل با ارزش در داخل حياط خودداري و به هنگام ترك منزل تمامي پرده ها و كركره ها را نكشيد و برخي از آنان را به همان صورتي بگذاريد كه در حالت عادي از آنها استفاده مي‌كنيد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان