کد خبر: ۱۴۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس:

بیش از ۳۲۰۰ پرونده گرانفروشی از ابتدای سال رسیدگی شد

سالاری از تشدید برخورد با متخلفین صنفی در سطح استان خبر داد و گفت: گرانفروشان به بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، غلامرضا سالاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال به بیش از ۳۲۰۰ پرونده گرانفروشی در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده است، گفت: گرانفروشان به بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند و علاوه بر این مجازات‌هایی همچون نصب پارچه تخلف و تعطیلی واحد صنفی نیز اعمال شده است.

وی در ادامه به انجام ۲۲ هزار مورد گشت بازرسی مشترک طی این مدت اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه نظارت در حوزه وظایف سازمان تعزیرات حکومتی نیست ولیکن به‌منظور مقابله با اخلالگران در بازار و تشدید و تسریع در برخورد با متخلفان، گشت‌های نظارتی تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صمت و اتاق‌های اصناف در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و در سراسر استان بصورت مستمر در حال انجام است که اولویت این بازرسی‌ها نیز برخورد با گرانفروشی کالا‌های اساسی است.

سالاری همچنین ضمن هشدار نسبت به هر گونه گرانفروشی کالاو خدمات، تصریح کرد: با اخلالگران اقتصادی و کسانی که از طریق گرانفروشی، کم فروشی، قاچاق کالا و ... در صدد اخلال در وضعیت بازار و احجاف به مردم باشند بر اساس قانون، با مجازات اشد برخورد خواهد شد.

وی، تخلفات شایع اصناف را عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور و ... برشمرد و اذعان داشت که قانونگذار برای هرکدام از این تخلفات مجازات‌هایی را در نظر گرفته که در صورت تکرار تخلف، مجازات‌ها نیز تشدید می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه بهترین ناظر مردم هستند از شهروندان درخواست کرد تا گزارشات و شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اعلام کنند تا نسبت به بررسی موضوع و مجازات متخلفین اقدام قانونی به عمل آید.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان