کد خبر: ۱۴۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

برداشت ارقام جدید سیب تابستانه در کامفیروز

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی از آغازبرداشت سیب تابستانه رقم جدید گالا و رقم چهار از سطحی بالغ بر 600 هکتار باغ های کامفیروز شمالی از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، ابراهیم عسکری، رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی با بیان اینکه برداشت سیب تابستانه کامفیروز از اوایل مرداد آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: پیش بینی می شود با توجه به عملکرد بالای رقم" چهار" بیش از 36 هزار تن سیب تولید و روانه بازار شود. همچنین کیفیت بالا، بازار پسندی، رنگ، طعم و مزه بسیار مطلوب، از مهمترین مزیت های سیب گالا نسبت به سایر ارقام است.
این مسئول با اشاره به اینکه برداشت سیب برای اهالی منطقه اشتغالزایی کرده است، تصریح کرد: بالغ بر سی هزار "نفر روز" در طول برداشت سیب به صورت فصلی مشغول به کار هستند.عسکری افزود: سیب تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به استانها ی همجوار از جمله اصفهان، یزد و تهران ارسال می شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی یادآور شد: همه سیب تولیدی تابستانه در مرودشت مربوط به کامفیروز است که به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی محصول تولیدی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. کامفیروز در ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت و در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.


انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان