کد خبر: ۱۴۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

تولید اکسیر جوانی و طول عمر در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: سالانه 35 کیلوگرم ژل رویال، اکسیر جوانی و طول عمر در زنبورستان‌های این شهرستان تولید می شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حمید رشیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به صرفه اقتصادی بسیار بالای تولید ژل رویال در زنبورستان ها اظهار کرد: این محصول گرانقیمت که در صنایع دارویی از آن استفاده می شود، هر کیلو گرم آن حدود 120میلیون تومان به فروش می رسد.
این مقام مسئول به پتانسیل‌ها و توانمندی های شهرستان کازرون در تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل اشاره کرد و افزود: علاوه بر تولید ژل رویال، سالانه 2 هزار و 500 کیلوگرم گرده گل ، 11 هزار و 500 کیلوگرم موم عسل و 5کیلوگرم بره موم  از زنبورستان های این شهرستان استحصال  میشود. همچنین بر اساس سرشمای زنبورستان ها در سال گذشته شهرستان کازرون با دارا بودن  415 زنبورستان و 100هزار کلنی زنبور عسل، دارای رتبه دوم در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در پایان بیان کرد: ژل رویال بعد از عسل مهمترین محصول زنبور عسل در کندو بوده و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری دردرمان بیماران سرطانی، درمان نازائی، تقویت سیستم دفاعی بدن و قوای جسمانی و غیره دارد.


انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان