کد خبر: ۱۴۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

مشترکان گاز طبیعی در فارس تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: تمام مشترکین خانگی شهری، روستایی، سکونتگاهی عشایری و تجاری در این استان با پرداخت حق بیمه بر روی صورتحساب خود، در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی بیمه شدند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، غلامعباس حسینی روز چهارشنبه با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه کل کشور، از قبوض گاز مشترکین گاز خانگی شهری ماهیانه مبلغ ۲۰۰ تومان، روستایی ۱۰۰ تومان، تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان و تجاری روستایی ۵۰۰ تومان به عنوان حق بیمه اخذ می‌شود افزود: براساس قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه تجارت نو، همه مشترکین گاز طبیعی تحت پوشش بیمه خسارت‌های مالی و جانی (اعم از فوت، نقص عضو، از کار افتادگی کلی و جزیی هزینه‌های پزشکی) ناشی از گاز طبیعی (اعم از حوادث انفجار، آتش سوزی و مسمومیت) قرار گرفته اند.

مطلب دریافتی به نقل از مدیرعامل شرکت گاز فارس حاکی است که بر اساس قرارداد بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحدهای مسکونی(مشترکین خانگی شهری و روستایی) در هر حادثه مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود، این مبلغ برای واحدهای تجاری پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ دو میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و در موارد نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده که از سوی بیمه تجارت نو به عنوان غرامت پرداخت می شود.

وی درباره شیوه استفاده از بیمه گاز مشترکین گفت: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با منشا گاز شهری مراتب را به امداد ۱۹۴ یا نیروهای گازبان در روستاها اطلاع دهند تا پس از انجام مقدمات قانونی از بیمه مصرف کنندگان گاز طبیعی بهره‌مند شوند. 

وی افزود: شرکت گاز فارس هم موظف است ظرف ۱۵ روز کاری پس از کسب اطلاع از وقوع حادثه آن را به بیمه اعلام کند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس پرداخت هرگونه غرامت در حوادث مرتبط با گاز طبیعی را منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد و گفت: بیمه تجارت نو موظف است حداکثر تا ۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند.

وی اعلام کرد: ملاک محاسبه و پرداخت حق بیمه مشترکان صورتحساب‌های صادره گازبها است.

گفتنی است، شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به  بیش از یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۴۰  مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارایه می دهد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان