کد خبر: ۱۴۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در فارس در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد:

اطعام ۱۱۰ هزار استان فارسی در روز عید غدیر/ رسانه ها با انعکاس برنامه های عید غدیر پیام این روز را به جهانیان منتقل کنند

آیت الله دژکام به گوشه ای از برنامه های عید غدیر در استان و شهر شیراز اشاره کرد و افزود: در این روز ستادهای نماز جمعه استان فارس حداقل ۱۱۰ هزار نفر را اطعام می‌کنند و بیش از به یک میلیون نفر در این عید سر سفره امیرالمومنین علی علیه السلام در استان خواهند نشست که این کار با همکاری قرار گاه همدلی صورت خواهد گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در حاشیه مراسم جشن عید غدیر که در حرم مطهر احمد ابن موسی ع برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به عظمت عید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر، عید حکومت الهی است و وجود مقدس امیرالمومنین علی علیه السلام و به  برکت آن حضرت، حاکمیت الهی در  جهان  آغاز شده و شکل گرفته و در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج)این به نحو کامل تری در جهان تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان این عید را به این خاطر جشن می‌گیریم که به همدیگر یادآور شویم که یک روزی، آفتاب ولی خدا در عالم می تابد و روشنی وجود های مقدس همه ما را هدایت خواهد کرد، افزود: به همین خاطر نیز همه مومنین در سراسر جهان جشن های مفصلی  می‌گیرند که در استان فارس و شهر شیراز نیز این جشنها و برنامه ها اجرا خواهد شد.
 

تولیت آستان احمدی (ع) در ادامه اشاره ای به توحید در حاکمیت کرد و گفت: در حدیث شریف سلسله الذهب از امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام اشاره ای به این مرتبه از توحید شده است.


آیت الله دژکام ادامه داد: اگر توحید در حاکمیت را پذیرفتیم و ایمان آوردیم به اینکه ولایت و امامت و حاکمیت الهی با تعیین خدای متعال در امیرالمومنین و اولاد معصوم ایشان محقق شده است، پس باید بپذیریم که مردم سالاری دینی چگونه با توحید در حاکمیت پیوند زده می‌شود و آن را اجرا کنیم.

فهمیدن، تبلیغ و ترویج این توحید در حاکمیت وظیفه روحانیت و اهل علم است 

امام جمعه شیراز همچنین تصریح کرد: به نظرم می‌رسد در نظام جمهوری اسلامی که مردم ما می خواهند زمینه سازی ظهور آقا امام زمان(عج) را شاهد  باشند، فهمیدن، تبلیغ و ترویج این دو مسئله وظیفه روحانیت و اهل علم است تا نسل جوان ما و خواهران و برادران ایمانی ما دقیقا بدانند در چه حال و هوایی از توحید و خدا شناسی  و ولایت و امامت اهل بیت علیهم السلام بایستی فعالیت کنند  تا ظهور امام زمان عج نزدیک بشود.


نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه به گوشه ای از برنامه های عید غدیر در استان و شهر شیراز اشاره کرد و افزود:  در این روز ستادهای نماز جمعه استان فارس حداقل 110هزار نفر را اطعام می‌کنند و بیش از به یک میلیون نفر در این عید سر سفره امیرالمومنین علی علیه السلام در استان خواهند نشست که این کار با همکاری قرار گاه همدلی صورت خواهد گرفت.

آیت الله دژکام افزود: مراسم خطبه خوانی غدیر که صبح روز عید غدیر در حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) برگزار خواهد شد و منتهی به نماز ظهر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شب و این روز عید، رسیدگی به ایتام بسیار فضیلت دارد که توسط گروه های مختلف در شهر شیراز و گوشه گوشه استان فارس انجام خواهد شد، همچنین اقدامات بسیار دیگری که جز مستحبات عید غدیر است برنامه ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان از مجموعه خبرنگاران و خبرگزاری ها و رسانه ها تشکر ویژه کرد و گفت: از همه رسانه ها تقاضا داریم سعی کنند این همه کار که شکل می‌گیرد را به نحو شایسته ای انعکاس دهند تا پیام غدیر به جهان منتقل شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان