کد خبر: ۱۴۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس مطرح کرد:

غدیر؛ آغاز شکل گیری و پایه گذاری حکومت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین محمودی زاده گفت: شکل گیری و پایه گذاری موضوع حکومت اسلامی و تعیین مسیر آن بعد از رحلت پیامبرگرامی اسلام(ص) یکی از اصلی ترین اهداف واقعه غدیر است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمودی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجراستان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن تبریک عید غدیر، گفت: حدیث شریف غدیر از جمله احادیث متواتری است که علمای شیعه و سنی در اصل آن اتفاق نظر دارند بر اساس این حدیث شریف نبی مکرم اسلام صلی الله و علیه و آله در آخرین روزهای حیات مبارکشان در سال دهم هجری پس از انجام مناسک آخرین‌حج خود که به حج الوداع مشهور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با اشاره به واقعه غدیر در تاریخ جهان اسلام و تشیع، اظهار داشت: در روز ۱۸ ذی‌الحجه همه حاجیان را در مکانی به نام غدیر خم جمع کردند و پس از خطبه ای مفصل با جمله من کنت مولاه‌فهذا علی‌مولاه حضرت علی علیه السلام را به عنوان ولی خدا و امام المسلمین بعد از خود معرفی فرمودند.

وی افزود: از روایات اهل بیت(ع) عصمت و طهارت این برداشت می شود که عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و از آن به عنوان عیدالله‌الاکبر یاد می شود لذا تعابیر بعضی از آیات قرآن که بر روز عید غدیر انطباق دارد و دلالت بر عظمت و اهمیت این روز بزرگ دارد.

حجت الاسلام محمودی زاده آیات قرآن کریم را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: از جمله آیات ابتدایی سوره مبارکه مائده که در جمله ای از آن روز عید غدیر را مایه ی یاس‌و نومیدی کفار معرفی می کند الیوم یئس‌الذین کفروا من‌دینکم آنچه در این روز اتفاق افتاد که مایه‌یاس و ناامیدی کفار از دین مبین اسلام شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان اینکه شکل گیری و پایه گذاری موضوع حکومت اسلامی و تعیین مسیر آن بعد از رحلت پیامبرگرامی اسلام(ص) یکی از اصلی ترین اهداف واقعه غدیر است، خاطرنشان کرد: جانشینان پیامبر یعنی ائمه اثنا عشر برای هدایت جامعه اسلامی در چنین روزی از طرف خداوند توسط پیامبر معرفی شدند وبااین‌کار‌رسالت‌پیامبرکامل‌گردید.

این کارشناس مذهبی در پایان سخنان خود گفت: خداوند همه ما را از شیعیان و موالیان حقیقی و واقعی مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام و فرزندان بزرگوارش قرار دهد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، عید غدیر
نظرات بینندگان