کد خبر: ۱۴۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

نقش دولت و مردم باید در رفع نیازها مشخص شود

آیت الله دژکام گفت: نباید دست روی دست بگذاریم بلکه باید با شناخت نیازهای جامعه به اقدامات لازم بپردازیم و نقش دولت و مردم باید در رفع نیازها مشخص شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز جمعه 8 مرداد در خطبه های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت روز قرآن و عترت گفت: تلاش های خوبی توسط مجموعه های قرآنی در سومین حرم اهل بیت (ع) انجام می شود ولی مدیران و فعالان عرصه فرهنگ و عترت باید در این خصوص نیازسنجی کنند.

آیت الله دژکام افزود: باید کارهای سازنده در این حوزه را ارج نهاد و اقدامات موثر در حوزه قرآن و عترت با تشکیل شورای قرآن و عترت بهتر و بیشتر سامان دهی می شود و تلاش گران این عرصه بی چشمداشت فعالیت می کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تبریک روز میلاد امام موسی ابن جعفر (ع) عنوان کرد: ائمه معصومان (ع) تاثیر مهمی بر حوزه تربیتی جامعه ما دارند و باید در این عرصه برای معرفی سیره ائمه معصومان (ع) تلاش کنیم.

به گفته امام جمعه شیراز، انسان به عبادت، بندگی کردن و مناجات با خدا نیاز دارد و این نیاز معنوی باید مرتفع شود؛ ایجاد مرکزی برای ارائه مشاوره در بلوار «شهید چمران» شیراز با حضور مبلغان دینی اقدام موثری است تا شاهد ارائه پاسخ های اصولی در زمینه های مختلف به مردم جامعه باشیم.

تولیت آستان احمد ابن موسی(ع) در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با بیان اینکه تمام مشکلات ما با تقوا حل می شود و برخورداری از تقوا در جامعه اهمیت ویژه دارد، تاکید کرد: ایام پیش رو و مناسبت های متعدد مذهبی و میلاد ائمه معصومان (ع) بهترین فرصت برای تقویت تقوا در جامعه است و مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید را نیز به عنوان یک مناسبت مهم اجتماعی نیز پیش رو داریم که مردم نتیجه انتخاب خود را می بینند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اهداف مردم در کشور ما جنبه دینی نیز دارد لذا مسائل اجتماعی و دینی ما به هم گره خورده که از مزیت های دولت و نظام مقدس ما است.

آیت الله دژکام معتقد است که دین از سیاست به هیچ وجه جدا نیست و دیانت و سیاست باید به خوبی در کنار هم قرار گیرد و هدایت شود، معتقدم آنچه به عنوان بحث سیاسی مطرح می کنیم و برای آن خط و نشان می کشیم از یک سری حرفهای آرمان گرایانه تجاوز نمی کند اما باید غیر از این آرمان ها باید اقدامات لازم نیز و چگونگی همکاری، نظارت و ... را نیز باید مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: رشد سیاسی به انجام مجموعه ای از اقدامات توام بستگی دارد تا بتواند منافع نظام و جامعه را پیش ببرد و فلسفه تشکیل دولت باید مشخص باشد و تمام مردم دنیا یک سری نیازها دارند و دولت ها در برابر این نیازها باید با شناخت نیازها عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: نباید دست روی دست بگذاریم بلکه باید با شناخت نیازهای جامعه به اقدامات لازم بپردازیم و نقش دولت و مردم باید در رفع نیازها مشخص شود.

وی با تاکید براینکه اولین نیاز انسان خوراک، پوشاک و مسکن است، خاطرنشان کرد: نقش دولت در تامین این نیازها باید مشخص شود و همین چیزها نباید دست کم گرفته شود.

امام جمعه شیراز نقش دولت در تامین نیازهای امنیتی مردم را موثر اعلام کرد و گفت: امنیت بسیار مهم تر از نیازهای دیگر است که نباید آن را کم اهمیت دانست.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: هر فردی در جامعه باید محترم باشد و این یک نیاز اجتماعی است و باید به امنیت اخلاقی و سایر جنبه ها نیز در جامعه توجه شود تا رشد و تعالی داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان