کد خبر: ۱۴۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

جان باختن ۵ هزار و ۱۵۳ بیمار کرونایی در فارس

با داغدار شدن ۱۶ خانواده دیگر، شمار جانباختگان ناشی از کروناویروس در فارس به ۵ هزار و ۱۵۳ نفر رسید.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۱۶ هزار و ۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛
 
دکتر عبدالرسول همتی اظهارداشت:  همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۶ هزار و ۳۵۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۳۸ هزار و ۷۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز سه هزار و ۲۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۱۵۳ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۹۸ هزار و ۶۶۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

با بیان اینکه در بحران کرونا، بهترین را جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری مدافعان سلامت، تعهد عمومی به رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی است، از مردم خواست تا با استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را جدی‌تر بگیرند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان