کد خبر: ۱۴۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

یک فروند بالگرد امدادی اطفای حریق به منابع طبیعی فارس اختصاص یافت

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: یک فروند بالگرد امداد هوایی جهت اطفای حریق‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع با هدف تسریع در عملیات‌های امدادی به استان فارس اختصاص یافت.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در جلسه‌ای که با حضور مسعود منصور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار فارس، نماینده شهرستان‌های آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و رئیس سازمان صمت استان برگزار شد یک فروند هلی کوپتر از سوی شرکت پاسکو به مدت دوماه در اختیار اداره کل منابع و آبخیزداری فارس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این خصوص گفت: با پیگیری‌های انجام شده در راستای پیشگیری و مقابله با حریق‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی بویژه در ارتفاعات و نقاط صعب العبور و نیز تسریع درعملیات انتقال و جابجایی به موقع نیروها، یک فروند بالگرد امدادی اطفای حریق به استان فارس اختصاص یافت. این بالگرد در صورت ضرورت و هنگام وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌ها امدادرسانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

صمد نژاد با بیان این که بیشترین و طولانی‌ترین حریق‌ها در مناطق صعب العبور و کوهستانی رخ می‌دهد افزود: با استفاده از این بالگرد می‌توان نیرو‌ها را سریعا به محل اعزام و از گسترش حریق جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان