کد خبر: ۱۴۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

شیراز؛ میزبان جشنواره بین‌المللی عصر انتظار

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس از برگزاری جشنواره بین‌المللی عصر انتظار در استان فارس و شهر شیراز خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه از برگزاری جشنواره بین‌المللی عصر انتظار در استان فارس و شهر شیراز خبر داد و گفت: محور اصلی جشنواره انتظار و مقاومت است و شامل سه بخش هنرهای ادبی، صنایع دستی، و هنرهای تجسمی می‌شود. 

میکائیلی با بیان اینکه بخش هنرهای ادبی و تجسمی از بخش‌های مسابقه و بخش صنایع دستی، بخش نمایشگاهی جشنواره است، اضافه کرد: هنرهای ادبی شش گرایش و هنرهای تجسمی با هفت گرایش به شهرستان‌ها سپرده شده است لذا این جشنواره برای سه سطح استانی، ملی و محور مقاومت منطقه پیش‌بینی شده که در آستانه عید غدیر، از پوستر شهرستان‌ها رونمایی شده تا با استفاده از ظرفیت کانون‌های شهرستان‌ها، مرحله اول اجرایی شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس بخش اول این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: مرحله اول جشنواره عصرانتظار استانی است و به واسطه شهرستان‌ها برگزار می‌شود، تا شهریور ماه به اتمام رسیده، وارد مرحله داوری شده و اختتامیه در هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرحله ملی دو ماه بعد از مرحله استانی آغاز شده است، تاکید کرد: پس از مرحله استانی، مرحله بین‌المللی و منطقه ای برگزار شده و اختتامیه آخرین مرحله در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد.

میکائیلی با بیان اینکه برگزار کننده اصلی این جشنواره، سازمان بسیج هنرمندان فارس است، تاکید کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، صداوسیمای مرکز فارس و معاونت فرهنگی سپاه فجر فارس، از جمله ارگان‌هایی هستند که سازمان بسیج هنرمندان را در برگزاری این جشنواره همراهی می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، در بخش مسابقه و رقابتی هنرهای تجسمی، خوشنویسی با محوریت شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز، نقاشی با محوریت شهرستان فسا، گرافیک با محوریت مرودشت و زرقان، کاریکاتور با محوریت جهرم و کوار، تذهیب و نگارگری با محوریت اقلید و آباده، عکس با محوریت کازرون و نقاشیخط با محوریت ارسنجان و بوانات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش مسابقه و رقابتی هنرهای ادبی، شعر کلاسیک با محوریت شهرستان سپیدان، شعر نو و سپید با محوریت شهرستان گراش و خنج، ترانه و سرود با محوریت شهرستان لار، داستان با محوریت داراب و زرین‌دشت، داستانک با محوریت فراشبند و فیروزآباد، و نمایشنامه‌نویسی با محرویت سروستان برگزار خواهد شد.

میکائیلی طریقه شرکت در این جشنوره بین المللی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس: ۰۹۱۷۱۰۳۰۸۴۸ تماس گرفته و یا به آدرس شیراز، خیابان ساحلی غربی، نبش کوچه ۲، دفتر سازمان بسیج هنرمندان فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان