کد خبر: ۱۴۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

آزادراه شیراز – اصفهان به نام شاهچراغ نامگذاری شود

پاک فطرت در دیدار جمعی از نمایندگان این استان با وزیر دفاع، بر تسریع در حل مشکلات بزرگ راه شیراز_اصفهان و نامگذاری آن بنام حضرت احمدبن موسی (ع) تاکید کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا پاک‌فطرت، رئیس مجمع نمایندگان فارس در خصوص دیدار تعدادی از نمایندگان استان فارس با امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع، گفت: در این دیدار بر تسریع در حل مشکلات بزرگ راه شیراز_اصفهان و بهره برداری هرچه سریعتر این پروژه مهم راهسازی تاکید شد. در این جلسه وزیر دفاع و معاونین و مدیران پروژه آزادراه شیراز - اصفهان نسبت به تسریع اجرای پروژه‌های راهسازی در استان فارس قول مساعد دادند و قرار شد تا پایان امسال، قطعه ۸ که ۲۰ کلیو مترفاصله دارد و از سه راهی قلات به سمت شیراز شروع می‌شود، به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیرسرتیپ حاتمی، وزیر دفاع همچنین تقبل کردند که در قطعه ۸ که از سه راه قلات به سمت بزرگراه حسینی الهاشمی و خانه زنیان ادامه می‌باید ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری شود. همچنین در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است، آزاد راه شیراز - اصفهان بنام حضرت احمدبن موسی (ع) نامگذاری شود.

وی با اشاره به اهمیت این بزرگراه و مزایای این طرح ملی، بیان کرد: این آزاد راه مسیر شیراز به اصفهان را ۲ساعت کاهش خواهد داد و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیارد لیتر در سال به همراه کاهش ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت و کاهش هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در سال اول بهره برداری از دیگر مزایای اجرای این پروژه بزرگ ملی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: برآورد کاهش ۵۵۰ نفری کشته هاو مجروحان در سال طبق مطالعات اولیه طرح وصرفه جویی حدود ۷۰۰میلیارد تومانی در سال اول بهره برداری در اقتصاد کشور از دیگرمحاسن اجرای این پروژه عظیم راه سازی است.

انتهای پیام/ع

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان