کد خبر: ۱۴۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

اوج گیری موج پنجم بیماری کرونا در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم، بستری ۵۰۰ بیمار در روز، نشان دهنده روند افزایشی ابتلا است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرضا قاسمپور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: روزانه ۵۰۰ خوردو متخلف جریمه می شوند و محدودیت‌ها و جرائم همچنان به قوت خود باقی است.او با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، بیان کرد: درصد مثبت شدن تست‌ها در استان ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: ضریب اشغال تخت‌ها به حدود ۹۹ درصد رسیده و تاکنون ۷۰۰ هزار دوز اول و دوم واکسن تزریق شده است.قاسمپور درباره برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی گفت: در فضای باز برای مراسم فرهنگی و نماز جمعه ۷۰ تا ۱۰۰ نفر مجوز داده شده که برای دیگر برنامه‌ها هم قابل اجرا است، اما توصیه شده که حتی در فضای باز هم تجمع کم باشد.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه تذکراتی هم به دستگاه‌های اجرایی داده شده است و حتی به ضابط قضایی نیز معرفی شدند تا از هر نوع تجمع خودداری شود، افزود: موکب‌ها و ایستگاه‌ها اگر شلوغ نباشد مشکلی ندارد، اما اگر منجر به تجمع شود باید تعطیل شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه تشدید محدودیت‌های هوشمند به ویژه در ۷ شغل انجام می‌شود، گفت: این ۷ شغل شامل تالارها، پاساژ‌های سربسته، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و رستوران‌ها هستند. محدودیت‌ها به همان شکل قبل و جرائم به قوت خود باقی است.

قاسم‌پور بضمن اشاره به اینکه فعالیت اصناف و دورکاری کارکنان دولت هم به شیوه قبل و مطابق با رنگ شهرستان‌ها است، افزود: امکان اقامت برای مسافران وجود ندارد و چادر هم نباید برپا شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ تیم بازرسی و نظارت بر اماکن در نظر گرفته شده است، بیان کرد: کمیته نظارت با جدیت بامتخلفان برخورد و در صورت رعایت نکردن قوانین، اماکن را تعطیل و خودرو‌های متخلف را جریمه می کنند.

قاسم‌پور درباره برخورد با مشاغل و اصناف بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار واحد صنفی متخلف پلمب، ۵۵۰ هزار خودرو شخصی متخلف جریمه شدند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: برای مراسمات ماه محرم هم جلسه مشترکی با نهاد‌های مرتبط برگزار شده است که همانند پارسال در فضای باز و حداکثر ۲ ساعت امکان برگزاری مراسمات محرم وجود دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ شهرستان قرمز؛ ۴ شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان زرد هستند، اما با توجه با طولانی شدن کرونا باید اهمیت رعایت شیوه نامه ها فرهنگ‌سازی شود تا مردم بیش از گذشته رعایت کنند.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان