کد خبر: ۱۴۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

یش بینی برداشت ۷۷ هزار تن گوجه‌فرنگی در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: پیش بینی می شود بیش از ۷۷ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان برداشت و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی صادر شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سیدناصر حسینی خرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۰۰ هکتار از مزارع ارسنجان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که مهم ترین ارقام کشت شده، رقم سانسید ۶۱۸۹، متین، ۸۳۲۰ و  و بریویو است. برداشت گوجه فرنگی در این شهرستان از اواسط تیرماه شروع شده و تا اواخر  آبانماه ادامه دارد و گوجه فرنگی تولیدی دراین شهرستان بدلیل برخورداری از کیفیت و مرغوبیت بالا، برای مصارف تازه خوری و استفاده در صنايع تبدیلی، به تمامی میادین بزرگ کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

بیشتر بخوانید:

حسینی خرمی با بیان اینکه صد درصد گوجه‌فرنگی در این شهرستان بصورت نشایی کشت شده است گفت:  يكنواختی مزرعه، كاهش مصرف نهاده های كشاورزی ازجمله بذر و سموم نباتی و كاهش هزينه های كارگر بويژه در عمليات وجين از مزایای کشت نشایی است.

به گفته‌ وی، بمنظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری تولید، صددرصد مزارع گوجه فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: كشت اين محصول در  در برخی موارد با پوشش پلاستيك انجام می شود كه نقش مهمی در مدیریت مصرف آب، کنترل علف های هرز و تولید محصول سالم دارد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان